۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۷۴۴۷۹

انتقاد سرپرست اوقاف لردگان از ناهنجاری ها‌ در اماکن تفریحی و زیارتی

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره اوقاف شهرستان لردگان گفت: با توجه به ظرفیت بالای امامزادگان و بقاع متبرکه باید تلاش کرد تا این اماکن به مراکز ترویج فرهنگ اسلامی تبدیل شوند.
بقاع

حجت‌الاسلام علی ضیایی، سرپرست اداره اوقاف شهرستان لردگان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد بیان داشت: امامزادگان و اماکن متبرکه بهترین ظرفیت برای ایجاد قطب‌های فرهنگی هستند؛ از این رو باید توجه ویژه ای به این مراکز شود.

وی اجرای طرح نشاط معنوی در ایام تابستان را از راهکارهای مهم تبدیل کرد اماکن مذهبی به قطب‌های فرهنگی دانست و گفت: در این راستا این اداره اقدام به اجرای طرح نشاط معنوی ویژه تعطیلات تابستانی برای زائران و مسافران در بقاع متبرکه این شهرستان کرده است.

حجت الاسلام ضیایی افزود: بر این اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال سه امامزاده پیرمحمدعلی روستای منجر مویی و عباسعلی روستای برجویی و سید احمد روستای ارمند میزبان طرح نشاط معنوی است.

سرپرست اداره اوقاف شهرستان لردگان بر ضرورت خدمت‌رسانی و حفظ و حراست از فضای فیزیکی و فرهنگی امامزادگان در زمان حضور مسافران تأکید و تصریح کرد: تهاجم فرهنگی و دور شدن از فرهنگ اسلامی در چند سال اخیر سبب به وجود آمدن ناهنجاری‌های بسیاری در اماکن تفریحی و زیارتی شده است.

حجت الاسلام ضیایی ادامه داد: نهادهای گوناگون فرهنگی باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی مورد پذیرش جامعه و جوانان و ایجاد فضاهای آموزشی در این اماکن متبرکه، امامزادگان و تکایا را به مراکز ایجاد و اشاعه فرهنگ اسلامی تبدیل کنند.

وی برگزاری کلاس‌های متنوع فرهنگی، مذهبی و قرآنی را از مهمترین برنامه‌های اجرایی در بقاع متبرکه دانست و اظهار داشت: برگزاری کلاس‌های علمی و اردوهای تفریحی در این مراکز از دیگر برنامه‌ها است.

حجت الاسلام ضیایی خاطرنشان کرد: ثبت طرح نشاط معنوی از 10 خرداد آغاز شده است و علاقه‌مندان می‌توانند تا 20 تیر ماه جهت نام نویسی به دفاتر فرهنگی امامزادگان شهرستان مراجعه کنند./9457/ت302/غ

ارسال نظرات