۱۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۱۷۴۷۶۸
معاون سیاسی استاندار آذربایجان غربی:

فرهنگ دینی مهم ترین عامل صیانت و تحکیم بنیان خانواده است

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی استاندار آذربایجان غربی گفت: جوانان ایران اسلامی همواره پیرو اهل بیت(ع) هستند و در همین راستا باید فرهنگ دینی نسل جوان در صیانت و تحکیم نهاد خانواده تقویت شود.
عيسي قنبري، معاون استاندار آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، عیسی قنبری، معاون سیاسی استاندار آذربایجان غربی امروز در کارگروه زنان و خانواده استان اظهار داشت: نباید در ارائه آمارهای مربوط به معضلات خانواده همچون طلاق عاطفی که زمینه ساز طلاق رسمی است سیاه نمایی شود.

 

وی با بیان این که باید در برنامه ریزی های فعالیت های صیانت از بنیان خانواده براساس واقیعت ها عمل کرد، گفت: با توجه به اینکه ما در یک کشور اسلامی زندگی می کنیم که ارزش های الهی بر اصول آن حاکم است وجود حتی یک مورد طلاق برای جامعه در حکم اکثریت است و باید برای رفع معضلات خانواده و بانوان طرح های علمی ارائه شود.

 

قنبری تصریح کرد: جوانان ایران اسلامی همواره پیرو اهل بیت(ع) هستند و در همین راستا باید فرهنگ دینی نسل جوان در صیانت و تحکیم نهاد خانواده تقویت شود.

 

معاون سیاسی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در این میان نقش خانواده در نهادینه کردن فرهنگ دینی و آشنایی فرزندان با اصول و مهارت های زندگی اجتماعی و خانوادگی انکارناپذیر است.


اجرای طرح مطلع مهر ویژه زوجین در آذربایجان غربی


مریم دهقانی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری نیز در این کارگروه با تشریح برنامه ها و فعالیت های امور بانوان در یک سال گذشته از اجرای طرح مطلع مهر با هدف ارتقای توان و مهارت های زوجینی که در پنج سال اول زندگی مشترک هستند برای بهره مندی از یک خانواده متعالی و آرمانی در استان خبر داد.


وی گفت: فراخوان اجرای این طرح که در فاز اول ویژه زوج های شاغل دستگاه های اجرایی استان برگزار می شود، اعلام شده و تا کنون 70 نفر ثبت نام کردند.


دهقانی با انتقاد از عدم همکاری دستگاه های اجرایی استان، ظرفیت اجرای طرح مطلع مهر را در آذربایجان غربی بیش از تعداد ثبت نام کنندگان فعلی دانست و خواستار مشارکت فعال دستگاه ها در اجرای کیفی تر آن شد.


وجود 654 زن شهیده در آذربایجان غربی


این مقام مسؤول اجرای نشت ها و همایش های مختلف با موضوع زن و خانواده در استان، برگزاری طرح در مسیر فردا برای دو هزار نفر از دختران مقطع دبیرستان و همچنین مشارکت در برگزاری کنگره زنان شهیده آذربایجان غربی را از برنامه های امور بانوان و خانواده استانداری در سال گذشته عنوان کرد.


وی با اشاره به شناسایی 654 زن شهیده استان گفت: ثبت خاطرات زنان ایثار گر استان در حال انجام است و طی آن 600 ساعت برنامه ویدئویی ضبط شده و در مراحل پایانی کار قرار دارد.


دهقانی همچنین به فعالیت 17 کانون فرهنگی و اجتماعی زنان در مرکز استان و شهرستان ها اشاره کرد و گفت: تا پایان امسال چهار پارک ویژه بانوان در مناطق مختلف استان احداث و راه اندازی می شود
./936/پ203/ش

ارسال نظرات