۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۱۷۵۲۷۹

نام نویسی از طلاب برای شرکت در آزمون حفظ قرآن و نهج البلاغه

خبرگزاری رسا ـ مرکز مدیریت حوزه علمیه استان قم با هدف زمینه سازی برای انس هر چه بیشتر طلاب علوم دینی با معارف نورانی ثقلین، آزمون سالانه قرآن و نهج البلاغه را ویژه طلاب برگزار می کند.
آزمون کتبي حفظ و مفاهيم قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرکز مدیریت حوزه علمیه استان قم با هدف توسعه و ترویج فرهنگ غنی قرآن و عترت و زمینه سازی برای انس هر چه بیشتر طلاب علوم دینی با معارف نورانی ثقلین، آزمون سالانه قرآن و نهج البلاغه را ویژه طلاب برگزار می کند.

 براساس این گزارش، ترویج و توسعه فضای انس دائمی با قرآن و نهج البلاغه در بین طلاب علوم دینی، تشویق طلاب به حفظ و فهم معارف قرآن و نهج البلاغه، شناسایی و بکارگیری طلاب نخبه در زمینه ی مهارت ها و تخصص های قرآنی و حدیثی و بهره گیری از آنها در راستای پیشبرد برنامه های آموزشی، تبلیغی و ترویجی و  زمینه سازی برای ارتقاء سطح قرآنی و حدیثی طلاب از اهداف برگزاری این آزمون اعلام شده است.

این گزارش حاکی است، شرط حضور در آزمون، داشتن شماره  پرونده  تحصیلی در مدیریت حوزه علمیه استان قم است که طلاب تا 4 مهرماه فرصت دارند برای شرکت در این آزمون نام نویسی کنند.

آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج البلاغه، همراه با آزمون کتبی ترجمه سوره مائده برای حافظان قرآن،  نهم آبان ماه 1392 از ساعت 9 صبح در قم برگزار می شود.

آزمون در رشته های حفظ 10 جزء، 15 جزء و کل قرآن در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می شود.

شرط حضور در آزمون، داشتن محفوظات پیوسته، نیست و آزمون ترجمه، بر اساس ترجمه سوره مائده استاد ابوالفضل بهرامپور انتخاب شده است.

نمره قبولی برای وصل شهریه حافظان قرآن و نهج البلاغه کسب حداقل نمره 75 است و طلاب در هر دو آزمون قرآن و نهج البلاغه می‌توانند شرکت کنند.

متقاضیان شرکت در آزمون سالانه که بیش از 50 سال سن دارند و به مدت 5 سال است که در آزمون حضور دارند، از شرکت در آزمون کتبی معاف هستند.

آزمون حفظ نهج البلاغه، فقط به صورت شفاهی برگزار می شود  که تقسیم بندی رشته های ثلث، نصف و کل نهج البلاغه است.

تعداد سوالات در رشته ثلث نهج البلاغه، 3 سوال 8 سطری، تعداد سوالات در رشته نصف نهج البلاغه: 4 سوال 8 سطری و تعداد سوالات در رشته ثلث نهج البلاغه 5 سوال 8 سطر خواهد بود.

طلاب در صورت تمایل به شرکت همزمان در آزمون قرآن و نهج البلاغه ثبت نام در رشته نهج البلاغه باید جداگانه انجام دهند.

هر داوطلب می تواند در هر دو رشته حفظ قرآن کریم و نهج البلاغه همزمان شرکت کند.

شایان ذکر است، بنابر مصوبه شماره 131 تاریخ 21/7/1389 شورای قرآن و عترت، آزمون سالانه ی حفظ قرآن و نهج البلاغه، در قالب برگزاری گردهمایی و اجتماع سالانه حافظان قرآن و نهج البلاغه، انجام می گیرد./917/ت302/ی 

ارسال نظرات