۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۷۵۴۰۸
آیت الله مکارم شیرازی:

عده ای با بهانه‌های واهی به دنبال تضعیف حجاب هستند/ به آقای روحانی گفتم مسائل اخلاقی و فرهنگی را از رها شدگی خارج کنید

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از عده ای که با بهانه های واهی به دنبال تضعیف مساله حجاب در جامعه هستند،‌ دولت آینده را به توجه ویژه به مسائل فرهنگی و اخلاقی توصیه کرد و گفت: متاسفانه در این 8 سالی که گذشت خیلی به حجاب بی وفایی و بی اعتنایی شد.
آيت الله مکارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی روز سه شنبه در دیدار دست اندرکاران مؤسسه فرهنگی حجاب ریحانه النبی، با بیان این که حجاب یک وظیفه اسلامی و جزء ضروریات دین است که در آیات قرآن و روایات اسلامی مکررا آمده، تاکید کرد: کار به جایی رسیده که دوست و دشمن می دانند که حجاب جزء برنامه های اسلامی است به همین دلیل دشمنان اسلام روی آن خیلی حساسیت نشان می دهند.
وی با بیان این که بدحجابی و بی حجابی و برهنگی دامنه فساد اخلاقی در جامعه را گسترده می کند و منجر به طلاق ها و جدایی ها و خیانت های ناموسی و بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی می شود، تصریح کرد: بی حجابی بنیان خانواده ها را متزلزل می کند، باید حجاب را به عنوان یک وظیفه اجتماعی دنبال کنیم و جلوی بدحجابی و بی حجابی و برهنگی را بگیریم.
این مرجع تقلید تاکید کرد: اگر کسانی منکر این آثار منفی بشوند خودشان را فریب می دهند؛ چه بخواهیم چه نخواهیم واقعیت این است که چنین آثاری به دنبال بی حجابی و بدحجابی هست.
وی با تاکید بر این که امروز مساله بی حجابی و بدحجابی افزون بر آثار و تبعات منفی آن تبدیل به مسأله سیاسی شده است، ابراز داشت: تصور دشمنان نظام این است که با رواج بی حجابی ضربه کاری را بر پیکره نظام وارد کنند، اما ما معتقدیم اگر بی حجابی را برطرف کنیم نظام را حفظ و تقویت کردیم.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی از حجاب به عنوان سمبل نظام اسلامی یاد و تاکید کرد: اگر حجاب جامعه را حفظ نکنیم در نهایت نظام ضربه می خورد؛ چراکه ضد انقلاب ها از هر فرصتی با کشف حجاب برای تضعیف نظام استفاده می کنند.
این مرجع تقلید امر به معروف و نهی از منکر را از اصول تعلیمات اسلامی دانست و افزود: حفظ حجاب از نظر شرعی و اخلاقی وظیفه است برخلاف آنچه بعضی غرب زده ها می گویند شما چرا روی این مساله اصرار دارید و باید آزاد بگذارید.
وی با بیان این که حجاب نه تنها باعث عقب ماندگی نیست بلکه عامل و باعث پیشرفت است گفت: عدم اختلاط دختر و پسر در کلاس های درس سبب می شود که آنها بهتر و راحت تر درس بخوانند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از عده ای که به بهانه های واهی به دنبال تضعیف مساله حجاب هستند،‌ تصریح کرد:‌ بعضی ها تبلیغ می کنند که با زور نمی شود حجاب را تبلیغ کرد؛ ‌در حالی که برنامه های شما نشان می دهد که با برنامه جلو آمده اید و نقاط آسیب پذیر هدف قرار گرفته اند.
این مرجع تقلید با تاکید بر این که باید بدون توجه به هیاهو اصیل قرآنی حجاب را رعایت کنیم، تاکید کرد: یک عده غرب زده مخالف حجاب هستند؛ متاسفانه در این 8 سالی هم که گذشت خیلی به حجاب بی وفایی و بی اعتنایی شد و الان که نگاه می کنیم اوضاع و احوال خوبی در مجموع نیست.
وی ادامه داد: باید در فضای جدید که بحمدالله فضای آماده تری است بتوانیم جبران بکنیم؛‌ بنده با رئیس جمهور منتخب صحبت و تاکید کردم مسائل اخلاقی که به نظر می رسد رها شده است را از این حالت خارج کنید.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: امروزه در دنیا اقبال به حجاب بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است و باید قدر این فرصت را بدانیم.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان خطاب به مسؤولان مؤسسه ریحانه النبی خاطرنشان کرد: کارهایی که انجام دادید را اطلاع رسانی کنید و سزاوار است که صداوسیما نیز در این عرصه پیشگام شود و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی لازم را انجام دهد./924/پ202/ج
ارسال نظرات