۲۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۱۷۵۹۱۱
استاد حوزه علمیه خواهران کرمان:

فرهنگ سازی برای حجاب از مهد کودک‏ها آغاز شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خواهران کرمان گفت: باید برای نهادینه کردن حجاب در جامعه باید از کودکان و مهدکودک‏ها آغاز کنیم
عفاف و حجاب حجاب

خانم منتظر، استاد حوزه علمیه فاطمیه کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با بیان این که حجاب عنصری سازنده در دین اسلام است نه محدودیت برای زن و مرد، ابرازداشت: حجاب مصونیت از نگاه‏های مغرض  است و سبب کمتر شدن گناهان در جامعه می‏شود.

وی با اشاره به این سخن آیت الله جوادی مبنی بر «حجاب حق زن یا مرد نیست که از آن بگذرند بلکه حق الله است»، گفت: اگر جامعه به این دید به حجاب نگاه کند کمتر شاهد بی حجابی و بد حجابی در جامعه خواهیم بود.

این استاد حوزه علمیه با بیان این که روایات زیادی بر رعایت حجاب تأکید کرده‏اند، گفت: اگر جامعه ما به سوی رعایت بیشتر حجاب رود، بسیاری از گناه‏ها و مشکلات جامعه از بین می‏رود.

وی با بیان این که حجاب سبب امنیت اجتماعی بیشتر در جامعه می‏شود، اظهارداشت: نتیجه رعایت حجاب تنها امنیت اخلاقی نیست، بلکه اگر مردم تقوا داشته باشند، نزول برکات نیز بیشتر می‏شود، و در دین ما به این مسأله تأکید فراوان شده است.

منتظر در ادامه گفت: رعایت حجاب سبب توفیق بیشتر در انجام عبادات شده و موجب ایجاد روحیه دین مداری در جامعه می‏شود.

وی همچنین تصریح کرد: خودنمایی برخی بانوان، کم توجهی همسران و اعضای خانواده، بی توجهی به قانون الهی و عدم علم به آن و گاهی دهن کجی به دین از مهم‎ترین عوامل بی حجابی و بد حجابی در جامعه ما است که باید با برنامه ریزی مناسب فرهنگی و اجتماعی در صدد حل این مشکل برآمد.

استاد حوزه علمیه خواهران کرمان گفت: باید برای نهادینه کردن حجاب در جامعه باید از کودکان و مهدکودک‏ها آغاز کنیم و این کار با بازگو کردن احکام دین و فوائد این احکام بهتر به نتیجه خواهد رسید.

وی با اشاره به این که ترویج صحیح فرهنگ حجاب در جامعه کاری دشوار و مستمر است، گفت: در این راه باید استقامت زیادی داشته باشیم تا بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

این پژوهشگر حوزوی اظهار داشت: حجاب منحصر به دین اسلام نیست بلکه در جوامع قبل از اسلام نیز وجود داشته و در این جوامع طبقات بالای جامعه حجاب بیشتر و طبقات پایین‏تر حجاب کمتری داشتند.

وی با این که در جوامع اروپایی نیز هر اندازه جایگاه اجتماعی فرد بالاتر بوده حجاب بیشتری داشته است، گفت: این وضع تا آنجا ادامه داشت که انقلاب فرانسه به پیروزی رسید و این انقلاب حجاب این جوامع را نیز دگرگون کرد و به حالتی در آورد که امروزه می‏بینیم./9702/ت302/غ

ارسال نظرات