۲۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۷۵۹۳۵
امام جمعه موقت ارومیه مطرح کرد:

ضرورت توجه به تفسیر و قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ارومیه با تاکید بر ضرورت قرائت، تفسیر و آموزش قرآن در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: خوشبختانه در کشور ما قدم های خوبی در این راستا برداشته شده است که برگزاری جلسات جمع خوانی قرآن کریم از مهم ترین آنها است.
حجت الاسلام فخري

حجت الاسلام سید محمد فخری، امام جمعه موقت ارومیه در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه ماه رمضان را ماه معنویت عنوان کرد و گفت: علما و روحانیان باید با بهره مندی از این ماه، به تبلیغ احکام دین و معارف اسلامی اهتمام ورزند.

 

وی رشد معنویت جامعه و بهبود وضعیت عمومی را از برکات ماه رمضان اعلام کرد و گفت: همچنان که در جامعه مشهود است جرم و گناه ها در این ماه به لحاظ توجه بیشتر مردم به دستورات الهی کاسته می شود.

 

حجت الاسلام فخری در ادامه با اشاره به فریضه روزه داری در سایر ادیان و امت ها خاطرنشان کرد: در آیات قرآن بر وجوب روزه داری در سایر امت ها نیز اشاره شده است به گونه ای که نحوه روزه گرفتن و زمان آن با احکام روزه داری در اسلام متفاوت است.

 

خطیب جمعه ارومیه اضافه کرد: تاکید بر عبادت به نیاز فطری بشر به معنویت باز می گردد که در دین اسلام نیز به این امر پرداخته شده است به طوری که امام علی (ع) در خطبه خود درباره نماز می فرماید: نماز خواندن به منزله حمام کردن است که انسان هر روز پنج مرتبه با وضو بدن خود را تمیز می کند.

 

حجت الاسلام فخری با اشاره به اهمیت عمل به دستورات الهی بیان داشت: کسانی که واجبات را به جای نمی آورند در روز قیامت مورد بازخواست قرار می گیرند.

 

وی اظهار داشت: افراد باید در کنار عمل به دستورات الهی باید به مقررات اجتماعی و هنجارها و ناهنجار ها توجه داشته باشند چراکه وجود این باید و نبایدها نشان گر امتیاز انسان نسبت به سایر مخلوقات است.

 

وی در ادامه ماه رمضان را به لحاظ نزول قرآن، بزرگ ترین معجزه الهی دارای فضیلت خواند و یادآور شد: قرآن کتاب جامع الهی است که برای هدایت بشر بر پیامبر الهی نازل شده است.

 

وی با تاکید بر ضرورت قرائت، تفسیر و آموزش قرآن در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: خوشبختانه در کشور ما قدم های خوبی در این راستا برداشته شده است که برگزاری جلسات جمع خوانی قرآن کریم از مهم ترین آنها است.

 

حجت الاسلام فخری وجود قاریان مشهور و به نام بین المللی در استان را از امتیازات استان آذربایجان غربی عنوان کرد و گفت: امسال با بهره گیری از وجود آنها روزانه جلسه جمع خوانی قرآن کریم در ارومیه برگزار می شود که به صورت زنده از صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی پخش می شود.

 

خطیب جمعه ارومیه در ادامه با اشاره به روزه خواری در عموم گفت: تظاهر به روزه خواری در ماه رمضان گناه است و باید حرمت ماه رمضان حفظ شود که خوشبختانه این امر از سوی نیروی های انتظامی و شورای امر به معروف و نهی از منکر پیگیری می شود.

 

وی با اشاره به روز قدس، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان گفت: روز قدس یادگار امام خمینی (ره) است که در این روز مسلمانان انزجار خود را نسبت به سیاست های شیطانی اسرائیل و حامیان آنها اعلام می دارند.

 

حجت الاسلام فخری اظهار کرد: روز قدس روز بزرگی است که باید تمامی مسلمانان در این خصوص احساس مسئولیت کنند چرا که استکبار جهانی،‌ روز به روز به توطئه های خود علیه مسلمانان اضافه می کند.

 

گفتنی است، نماز جمعه این هفته ارومیه با حضور پرشور نمازگزاران در مصلی امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد./936/پ202/ب

ارسال نظرات