۲۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۱۷۵۹۴۵
آیت‌الله حسینی بوشهری مطرح کرد:

نقش مؤثر اندیشمندان و علمای مصر در پایان درگیری‌ها / ضرورت تقویت آشتی ملی و انسجام داخلی در مصر

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت قم حوادث اخیر کشور مصر را تأسف‌بار خواند و با بیان اینکه درگیری‌ها نفعی برای ملت انقلابی مصر ندارد و تنها سبب خوشحالی آمریکا و اسرائیل می‌شود، خواستار تقویت آشتی ملی و انسجام داخلی و در نظر گرفتن نقش اندیشمندان و علمای این کشور در پایان درگیری‌ها شد.
آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته قم که در شبستان امام خمینی‌(ره) حرم مطهر حضرت معصومه‌(س) برگزار شد با اشاره به هفته عفاف و حجاب، خواستار برنامه‌سازی صدا و سیما و رسانه‌ها برای ترویج حجاب شد و گفت: فرهنگ‌سازی برای رعایت حجاب، در گسترش عفت عمومی مؤثر است.

 

وی در ادامه با اشاره به سالروز کشتار خونین مردم مشهد که برای اعتراض به سیاست‌های ضد حجاب رضاخان در مسجد گوهرشاد اجتماع کرده بودند، اظهار کرد: حجاب مرز میان زن و مردم مسلمان است و مانعی برای فعالیت زنان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی محسوب نمی‌شود.

 

وی با بیان اینکه حجاب بنیان خانواده را حفظ می‌کند و شکسته شدن حجاب سبب شکسته شدن بنیان خانواده‌ها می‌شود، وضع حجاب در اسلام را برای حفظ حرمت زنان دانست و گفت: در رژیم طاغوت حیا و عفت زنان نادیده گرفته می‌شد و امروز هم دنیای غرب علیه حجاب و عفت تبلیغ می‌کند.

 

امام جمعه موقت قم با اشاره به صحبت‌هایی که در زمان انتخابات میان مردم رد و بدل می‌شد، افزود: برخی افراد ادعا می‌کردند که شاید به حجاب اعتقادی نداشته باشند، اما به اسلام و انقلاب پایبند هستند و ما از این افراد می‌خواهیم این دستور الهی را هم انجام دهند.

 

اسلام‌خواهی شعار اصلی مردم مصر

 

وی در ادامه با اشاره به حوادث تأسف‌بار کشور مصر، گفت: ملت بزرگ مصر همزمان با بیداری اسلامی به میدان آمدند و حسنی مبارک را به زباله‌دانی تاریخ انداختند و دنیای اسلام را خوشحال کردند، اما امروز شاهدیم که مصر دستخوش برادرکشی و درگیری‌های داخلی شده است؛ این قضایا ممکن است این کشور را به سرنوشت تاریکی سوق دهند.

 

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه این درگیری‌ها نفعی برای ملت انقلابی مصر ندارد و تنها سبب خوشحالی آمریکا و اسرائیل می‌شود، توصیه کرد: ملت مصر باید آشتی ملی و انسجام داخلی را تقویت کنند و در این میان نقش صاحبان فکر و اندیشه و علما بسیار تأثیرگذار است.

 

وی با بیان اینکه بدخواهان و دست‌های پنهان اجازه نمی‌دهند روند قانونی در مصر طی شود و برخی افراد هم خواسته یا ناخواسته به ناکامی بیداری اسلامی در مصر کمک کرده‌اند، گفت: شعار اصلی مردم مصر اسلام‌خواهی است، باید این شعار حفظ شود.

 

غرور و ساده‌اندیشی آفت بزرگ بیداری اسلامی

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به مردم مصر با بیان اینکه دشمنان واقعی شما آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و نباید دچار آدرس‌های اشتباه شوید، متذکر شد: ارتش مصر باید در کنار ملت بایستد و خدشه‌ناپذیر باشد.

 

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دهه فجر سال گذشته، گفت: ایشان فرمودند مراقب باشید این امانت را از دست شما نگیرند، چراکه غرور و ساده‌اندیشی آفت بزرگ بیداری اسلامی است؛ مردم مصر به آمریکا و ناتو اعتماد نکرده و تنها ملت خود را باور داشته باشند.

 

ایستادگی مردم لبنان در کنار حزب‌الله

 

آیت‌الله حسینی بوشهری همچنین با اشاره به حادثه تروریستی در لبنان و زخمی شدن 50 نفر از مردم مظلوم این کشور، ابراز کرد: صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها که حزب‌الله را هدف گرفته‌اند عامل اصلی اینگونه جنایات هستند، اما مردم لبنان و بیروت همواره در کنار حزب‌الله در مقابل همه توطئه‌ها ایستادگی خواهند کرد.

 

وی در خطبه‌های نخست نماز جمعه این هفته قم با اشاره به ماه پرفیض رمضان، گفت: هرگاه ماه رمضان فرا می‌رسید، پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بسیار خوشحال می‌شدند؛ آنها آمدن رمضان را به اصحاب خویش بشارت می‌دادند و مردم را برای استقبال از این ماه تشویق می‌کردند.

 

امام جمعه موقت قم افزود: در سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) می‌بینیم که هرگاه رمضان فرا می‌رسید آنها دعا می‌کردند که این ماه را همراه با امنیت، سلامت، عافیت تمام و توفیق در نماز و روزه به پایان برسانند.

 

وی قرائت قرآن، نماز و استغفار شبانه، نیایش به درگاه الهی و کمک به فقرا را از جمله اعمال ویژه ماه رمضان برشمرد و تصریح کرد: حقیقت روزه این است که همه اعضای بدن آدمی همچون گوش، چشم و زبان او باید روزه باشند و از گناهان پرهیز کنند./920/پ202/ی

ارسال نظرات