۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۷۶۲۲۱

رمضان فرصت تعمیق مولفه های سبک زندگی اسلامی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدرس حوزه علمیه امام رضا(ع) میاندوآب گفت: ماه رمضان به سبب این که در فرد تقید های خاص به باید و نبایدهای دینی ایجاد می کند، فرصت مناسبی برای تعمیق مولفه های سبک زندگی اسلامی در جامعه است.
سبک زندگي اسلامي

حجت الاسلام محمدباقر حسن‌زاده، مدرس حوزه علمیه امام رضا(ع) میاندوآب در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: مقصود از فضای معنوی این است که برای اعضای خانواده به ویژه کودکان ملکه شود که مثلا در وقت نماز سجاده پهن کنند و در کنار پدر و مادر ولو به صورت بازی مشغول نماز شوند بنابراین باید تصویر قرآن خواندن پدر و مادر به عنوان دو رکن اساسی خانه در ذهن کودکان و نوجوانان منزل نقش بندد.

 

وی با تاکید بر این که در ماه مبارک رمضان باید فضای منزل فضای روزه‌داری و عبادت باشد، ابراز کرد: در این راستا نباید درسحری‌ها فقط به خوردن و آشامیدن خلاصه شود بلکه دقایقی مانده به اذان صبح، همه باید به جای اینکه سر سفره باشند، سر سجاده عبادت مشغول راز و نیاز و دعا به درگاه خداوند متعال باشند.

 

حجت الاسلام حسن‌ زاده در ادامه با بیان این که سلامت معنوی با عمل به واجبات و ترک محرمات الهی محقق می‌شود، گفت: روزه داری از مظاهر عمل به واجب و ترک حرام الهی است و در این رابطه روزه داری تمرین سلامت معنوی نیز است چون روزه‌داری ریاضتی شرعی در راستای تربیت نفس است.

 

به گفته مدرس حوزه علمیه امام رضا(ع) میاندوآب، تربیت نفس یعنی اینکه هدف از زندگی خوردن و خوابیدن و نوشیدن نیست که اگر انسانیت به خورد و خواب خلاصه شود، بسیاری از حیوانات بهتر از بشر می‌خوابند پس چه احتیاجی به خلقت انسان بود؟

 

وی ابرازداشت: قرآن به عیسی مسیح(ع) و یحیی‌ نبی(ع) می‌فرماید، سلام به ولادت و مرگ آنها، یعنی زندگی آنان سراسر معنویت بود چون عیسی و یحیی نبی عمری عمل به شرع کرده و ثابت کردند که سلامت معنوی در گرو عمل به دستورات شرع مقدس است.

 

مدرس حوزه علمیه امام رضا(ع) میاندوآب تاکیدکرد: هیچ‌گاه عارف و یا مرجع تقلیدی پیدا نمی‌شود که به بیماری افسردگی دچار شود چون آنها عامل به شرع هستند و بنابراین عاملان به شرع و قرآن به بیماری های روانی رایج مبتلا نمی‌شوند./936/ت302/ب

ارسال نظرات