۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۷۶۲۵۴
نماینده شهرکرد در مجلس:

غربی‌ها به ناکارآمدی تحریم‌ها علیه ایران اذعان دارند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم شهرکرد در مجلس با تاکید بر این که غربی‌ها به ناکارآمدی تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران اذعان دارند، گفت: با امکانات خوب و تولیداتی که در کشور داریم قادر به عبور از تحریم‌ها هستیم و دور جدید تحریم‌ها را هم پشت سر خواهیم گذاشت.
سيدسعيد زمانيان ، نماينده مردم شهرکرد در مجلس

سید سعید زمانیان، نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، در خصوص تحریم‌های کنگره آمریکا و متحدانش علیه ایران گفت: پس از پیروزی انقلاب و در 34 سال گذشته آمریکا و شرکای اقتصادی‌اش تحریم‌های گوناگونی را بطور دائم در مقابل ایران اسلامی اعمال کرده و همواره این تحریم‌ها رو به افزایش بوده است.

 

وی افزود: نکته حائز اهمیت این است که در اکثر مواقع به آسانی قادر بوده‌ایم تحریم‌ها را دور بزنیم و در حال حاضر هم به راحتی این کار را انجام داده‌ایم.

 

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: ایران کشور بسیار قدرتمندی است؛ در ارتباط با تحریم‌ها شاید مشکلاتی در برخی از موارد پیش آید، اما به یقین این تحریم‌ها باعث افزایش باور و اعتماد نسبت به توانایی‌مان شده به طوری که در بسیاری از موارد به نتیجه مطلوب رسیده‌ایم و توانمندتر عمل کرده‌ایم.

 

زمانیان بیان داشت: اگر بین همه دستگاه‌ها اتحاد رویه وجود داشته باشد، با ارتباطات بسیار گسترده‌ای که در سراسر جهان داریم، باز هم می‌توانیم تحریم‌ها را مانند گذشته دور بزنیم.

 

این نماینده خانه ملت در ادامه افزود: بسیاری از کشورها در سراسر جهان به ما نیازمند هستند و در نتیجه این تحریم‌ها خودشان متضرر می‌شوند؛ چنان که تجار و آنهایی که با ما مبادلات تجاری داشته‌اند به دلیل این تحریم‌‌ها دچار ضرر و زیان زیادی شده‌اند و از وضعیت موجود هم بسیار ناراحت هستند.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد تحریم‌ها و در مواجهه با بسیاری از کشورها نباید فقط دفاعی برخورد کنیم، بلکه در مواردی که نیاز است باید به صورت تهاجمی عمل کرد.

 

وی افزود: آمریکا و متحدانش هر کاری که تاکنون از عهده‌ آنان برآمده کرده‌اند اما با استقامت و پایداری در مقابل این تحریم‌ها و با حل اختلافات داخلی هیچ گاه غربی‌ها از ناحیه تحریم‌ها نمی‌توانند ضربه‌ای‌ به ما بزنند.

 

زمانیان تصریح کرد: غربی‌ها اهداف خود را دنبال و اجرا کرده‌اند اما به نتیجه نرسیده‌اند ضمن این که خودشان هم گفته‌اند که در هیچ زمینه‌ای نتوانسته‌اند ایران را منزوی کنند.

 

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی افزود: با امکانات خوب و تولیداتی که در کشور داریم قادر به عبور از تحریم‌ها هستیم و این دور جدید تحریم‌ها را هم پشت سر خواهیم گذاشت.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه بیان داشت: باید زوایای مختلف تحریم‌ها را رصد کنیم، کشورهای خیانتکار و آن‌هایی که بدون توجه به مسائل بین‌المللی فقط دنباله‌رو دستورات آمریکا هستند و در واقع از ترس و برای حفظ منافع خود اوامر آمریکا را چشم بسته اطاعت می‌کنند، بدانند که آمریکا به دنبال سیطره بر دنیا و جذب منافع کلان هستند.

 

وی افزود: آمریکا در حال حاضر از نظر اقتصادی وضعیت کاملا نامطلوبی دارد، در ضمن کشورهای بسیاری در سطح دنیا خواهان همکاری با ما هستند و باید در صدد تقویت و فراهم‌سازی زمینه این همکاری‌ها باشیم.

 

نماینده مردم شهرکرد در مجلس تصریح کرد: باید با کشورهای اسلامی و کشورهایی که انرژی‌های دنیا را در اختیار دارند هماهنگی داشته باشیم تا بتوانیم با اتحاد منافع آمریکایی‌ها را در جای جای دنیا به خطر بیندازیم./9457/ت302/ج

ارسال نظرات