۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۱۷۶۴۵۹
آیت الله قرهی:

هنر مردان خدا این است که نمی‌گذارند اعضا و جوارح شان از مسیر الهی خارج شوند

خبرگزاری رسا ـ متولی مدرسه علمیه امام مهدی(عج) با بیان این که هنر مردان خدا این است که نمی‌گذارند اعضا و جوارح شان از مسیر الهی خارج شوند، گفت: برای بیشتر شدن معرفت به خدا، انسان مکلَف در سن تکلیف باید بداند چه اموری بر اعضا و جوارحش واجب است.
 آيت الله قرهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا‏‌، آیت الله روح الله قرهی، متولی مدرسه علمیه امام مهدی(عج) تهران ظهر امروز دوشنبه بیست و چهارم تیرماه در حسینیه قائم المنتظر واقع در جاده تلو، با بیان این‌که هنر مردان خدا این است که نمی‌گذارند اعضا و جوارح شان از مسیر الهی خارج شوند، گفت: این عمل کسانی است که مخلِصین و از طرفی سطح بالاتر آن مخلَصین است.

وی با بیان این‌که تکلیف آن است که اعضا و جوارح مان را در مسیر الهی قرار دهیم، ابراز داشت: چشم و اعضا را باید در راه خدا و آیات الهی خرج کرد.

متولی مدرسه علمیه امام مهدی (عج) در ادامه افزود: برای بیشتر شدن معرفت به خدا، انسان مکلَف در سن تکلیف باید بداند چه اموری بر اعضا و جوارحش واجب است.

این استاد خارج اصول فقه با بیان این‌که خدا به کیفیت عمل نگاه می‌کند، اظهارداشت: اگر کیفیت عمل خوب بود خود خدا کمیت را هم بالا می‌برد، اصل و اساس کیفیت است و پروردگار عالم کیفیت طلب است؛ از این رو برکت از سوی خداست اما عوامل برکت ساز از ناحیه خدا است.

وی در ادامه افزود: اگر کسی عملش خالص باشد، هم عملش برکت دارد و هم خدایش عامل برکت می‌شود.

آیت الله قرهی با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق(ع) که می‌فرمایند اگر میان مردم دادگری و عدالت برقرار شود، آسمان رزقش را خودش به‌موقع می‌ریزد، ابراز داشت: اگر کسی در معرض دید مردم روزه خواری می‌کند باید تازیانه بخورد؟ چون برکت الهی را از بین می‌برد.

این استاد حوزه علمیه تهران با اشاره به حدیث امام رضا(ع) زمانی که خدا از اطاعت بندگانش راضی باشد، برکتی می‌دهد که نهایت ندارد، بیان داشت: اگر اطاعت پروردگار عالم تعطیل شود برکت از بین می‌رود.

متولی مدرسه علمیه امام مهدی(عج) ابراز داشت: در حدیث دیگری وارد شده است که اگر خیانت، دزدی، شرب خمر و یا زنا در خانه‌ای وارد شود برکت از بین می‌رود.

وی در پایان گفت: رمضان ماه خدا آمده است تا روزه خوار دیگر گناه نکند و از برکات رمضان استفاده کند./955/پ202/ج

ارسال نظرات