۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۱۷۶۷۳۳

شهید شاخص سال بسیج طلاب و روحانیان خوزستان معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج طلاب سپاه ولی عصر(عج) خوزستان گفت: سردار شهید حجت الاسلام احمد جعفریان به عنوان شهید شاخص بسیج طلاب و روحانیان خوزستان معرفی شد.
شهيد احمد جعفريان

حجت الاسلام امیر عباسی، مسؤول بسیج طلاب سپاه ولی عصر(عج) خوزستان، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به شهید شاخص روحانیت اظهار داشت: بسیج طلاب و روحانیون خوزستان حجت الاسلام شهید احمد جعفریان را به عنوان شهید شاخص سال معرفی کرد.

وی با بیان این که از سال 89 تاکنون هر سال به نام یکی از شهدای روحانی نامگذاری می شود، بیان داشت: در این راستا هر کدام از اقشار بسیج یکی از شهدای محوری خود را به عنوان شهید شاخص معرفی می کنند  

حجت الاسلام عباسی افزود: بسیج طلاب و روحانیون استان خوزستان نیز شهید شاخص قشر خود را حجت الاسلام شهید جعفریان معرفی کرد.

گفتنی است، سردار شهید حجت الاسلام شیخ احمد جعفریان درسال 1345در بخش دهدز از توابع شهرستان ایذه دیده به جهان گشود. ایشان مراحل ابتدایی تحصیل  را در شهرستان ایذه گذراند و سپس به حوزه علمیه قم رفت. با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه های حق علیه باطل شتافت و در عملیات والفجر 4 زخمی شد.

وی چندی بعد از طرف تیپ امام صادق (ع) دوره فرماندهی را در تهران گذراند و سپس به عنوان فرمانده گروهان حضرت رسول (ص) کردستان برگزیده شد. ایشان در تأسیس تیپ تبلیغی رزمی امام صادق (ع) نقش مهمی داشت و سه بار در عملیات های گوناگون زخمی و مجروح شد و سرانجام در سال 66 در عملیات بیت المقدس درمنطقه ماووت عراق از ناحیه پهلو مورد اثابت ترکش واقع شد و در تاریخ 25/12/66 در سن 21 سالگی به شهادت رسید.

لازم به ذکر است، تاکنون 194 شهید روحانی در استان خوزستان شناسایی شده که بسیج طلاب از این طریق از عموم مردم خواسته است در جمع آوری آمار و آثار شهدای روحانی با این سازمان همکاری کنند./9458/ت303/غ

ارسال نظرات