۲۷ تير ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۱۷۶۹۱۲
استاد حوزه و دانشگاه مشهد:

هدف کلی احکام الهی هدایت انسان به سوی حیات طیبه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رضایی تهرانی گفت: همه احکام، یک هدف کلی به نام حیات طیبه را دنبال می کنند و از آنجا که ما محتاج نور هستیم، احکام خدا برای رسیدن به حیات طیبه به ما نور می دهد.
هدف کلی احکام الهی هدایت انسان به سوی حیات طیبه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی رضایی تهرانی، عضو اتاق فکر تبلیغ دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، شب گذشته در آخرین جلسه از سلسله نشست های «اسرار حج و آداب حضور در کعبه شریف» گفت: هیچ یک از احکام خدا خالی از اسرار نیست و تمام این اسرار به نفع ماست و هیچ سود و ضرری برای خدا ندارد چرا که او بی نیاز مطلق است.

 

وی افزود: همه احکام، یک هدف کلی به نام حیات طیبه را دنبال می کنند و از آنجا که ما محتاج نور هستیم، احکام خدا برای رسیدن به حیات طیبه به ما نور می دهد.

 

حجت الاسلام رضایی تهرانی، حج را معجونی از احکام و اسرار الهی دانست و گفت: خداوند در قرآن کریم خطاب به حضرت ابراهیم(ع) می فرماید « و أذّن فِی النّاسِ بِالحجّ...» برای این که مردم منافع آن را ببینند.

 

عدم بازگشت به گناهان گذشته نشانه قبولی حج است

استاد حوزه و دانشگاه مشهد خاطرنشان کرد: در روایات ائمه اطهار(ع) آمده است که حج ترکیبی از هجرت برای خدا، جهاد مالی و تمرین بندگی خدا در خلال زندگی است.  

 

وی با بیان این که مطابق احادیث ائمه اطهار(ع)، عدم بازگشت به گناهان گذشته نشانه قبولی حج است، تصریح کرد: کسب آمادگی باطنی در کنار آمادگی جسمی و رعایت آداب حضور در مشاهد مشرفه بسیار اهمیت دارد؛ هر جا حال خوشی به شما دست داد بدانید شیطان بلافاصله در کمین است تا آن را از شما بگیرد.

 

مدیر گروه فلسفه و کلام دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اهمیت ولایت، اظهار کرد: توحید از ولایت جدا نیست؛ روح کعبه، ولایت است؛ هنگامی که شما بر گرد کعبه می چرخید، در واقع بر محور ولایت می چرخید.

  

وی یادآور شد: با توجه به ظلم و ستم استکبار به مسلمانان در سراسر عالم و نیز نماد بزرگ برائت از مشرکین که در حج متجلی است، همیشه صلوات خود بر پیامبر(ص) را کامل بفرستید تا به فرموده امام صادق(ع) تولّی و تبرّی هر دو لحاظ شود.

 

گفتنی است؛ سلسه نشست های «اسرار حج و آداب حضور در کعبه شریف» برای سومین سال متوالی به همت بعثه مقام معظم رهبری منطقه خراسان از دوم تا نهم رمضان المبارک همراه با استقبال پرشور زائران و مجاوران حریم رضوی در محل میدان شهدای مشهد برگزار شد./930/پ202/ب

ارسال نظرات