۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۱۷۷۵۰۷
حجت الاسلام اشکوری در گفت‌وگو با رسا:

استفاده از فتنه‌گران، روحانی را به چالش‌های احمدی‌نژاد دچار خواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که رییس جمهور منتخب با تدبیر خود باید جلوی نفوذ فتنه گران را بگیرد، گفت: اگر این افراد روی کار بیایند فضای سیاسی کشور دچار تنش می شود و نارضایتی مردم را به همراه خواهد داشت.
حجت الاسلام اشکوري

حجت الاسلام سید عبدالمجید اشکوری استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با توجه به تلاش برخی ایادی فتنه برای نفوذ در کابینه دولت جدید، اظهار داشت: جریان فتنه یک جریان سیاسی بوده و مسلما هر جریان سیاسی به دنبال تأثیرگذاری بر قدرت است، این آقای روحانی است که باید حواسش را جمع کند.


وی با اشاره به مطرح شدن شعار تدبیر از سوی رییس جمهور منتخب، گفت: در عرصه سیاسی واقعا نیاز به تدبیر است؛ رییس جمهور منتخب باید مراقب باشد جریان فتنه فضای سیاسی کشور را دچار آشوب نکند، در شرایط کنونی از آقای روحانی انتظار می رود فضای سیاسی آرامی را ایجاد کند.

 

روحانی از حامیان فتنه استفاده نکند

این استاد حوزه و دانشگاه پیشنهاد داد: رییس جمهور منتخب بیشتر توجه اش به سمت آن بخش از جریان اصلاح طلبی باشد که در مقابل نظام و انقلاب مواضع تندی نداشته و با مبانی انقلاب و نظام هماهنگ هستند و همراهی آنها با نظام آشکارا و ثابت شده است همچنین از کسانی که با فتنه همکاری داشته اند استفاده نکند.


حجت الاسلام اشکوری در پیش بینی شرایط کشور در صورت نفوذ فتنه گران در دولت جدید، گفت: اگر رییس جمهور سراغ این افراد برود یقینا فضای سیاسی دچار تنش می شود و این بر خلاف وعده ها و شعارهای انتخاباتی وی است و مطمئنا نارضایتی مردم را فراهم می آورد.


وی افزود: با روی کار آمدن این افراد مشکلی که برای آقای احمدی نژاد بوجود آمد یقینا برای آقای روحانی هم بوجود می آید؛ رییس جمهور پیشین به توصیه دلسوزان مبنی بر این که از کسانی استفاده نکند که مواضع شان با مبانی اسلامی مطابقت ندارد، توجه نکرد به همین دلیل دچار تنش سیاسی شد.

 

در کشور مرزبندی دقیقی وجود ندارد
استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر آقای روحانی از افرادی استفاده کند که اسلام خواهی جامعه را جریحه دار کنند، جامعه دچار تنش سیاسی می شود و این با شعار تدبیر به هیچ وجه همخوانی ندارد.


حجت الاسلام اشکوری با اشاره به وعده رییس جمهور منتخب مبنی بر تشکیل کابینه فراجناحی، ابراز داشت: من موضوع فرا جناحی را چندان قبول ندارم زیرا در کشور ما مرزبندی های دقیقی وجود ندارد و جناح های ما آنچنان مشخص نیست که بتوانیم افراد را بر اساس آن از یکدیگر جدا کنیم./928/ت302/ج
 

ارسال نظرات