۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۱۷۷۶۶۵

تشکل های برتر قرآنی در آذربایجان غربی حمایت می شوند

خبرگزاری رسا ـ رییس دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: تشکل ها و مؤسسات برتر قرآنی فعال در سطح استان با هدف ترویج و تشویق فعالیت های قرآنی مورد حمایت قرار می گیرند.
قرآن کريم

اسماعیل خیری، رییس دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه بیان کرد: در راستای توسعه فعالیت های قرآنی تشکل ها و مراکز قرآنی فعال در مناطق شهری و روستایی استان امسال مورد حمایت های مالی قرار می گیرند.


وی با بیان این که این حمایت ها در جهت افزایش امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مراکز انجام می گیرد، اظهار داشت: در این طرح امسال بیست خانه قرآن روستایی حمایت می شوند.


این مسؤول در تشریح برنامه های تابستانی دارالقرآن الکریم استان با اشاره به آغاز ثبت نام مسابقه کشوری "تلاوت"، گفت: این مسابقات در دو رشته حفظ و مفاهیم قرآن در پاییز سالجاری برگزار می شود.


به گفته خیری مرحله استانی مسابقات سراسری تلاوت در دو رده سنی زیر و بالای 16 سال در استان برگزار و نفرات برتر از هر رشته به مرحله کشوری راه می یابند.


رییس دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به راه اندازی دو کلاس ثابت حفظ آیات کلام الهی در راستای اجرای طرح تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی که از رهنمودهای مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: این کلاس ها در حال حاضر با شرکت هفتاد قرآن آموز دایر است و برگزاری آن در طول سال ادامه خواهد داشت.


خیری، برگزاری کارگاه های آموزش مهارت های زندگی قرآنی، اجرای جشنواره های مختلف قرآنی کودک و نوجوان و خانواده، برگزاری دوره های تخصصی تربیت معلم قرآن، اجرای طرح های ساماندهی جلسات سنتی و خانگی و ارائه آموزش های عمومی و تخصصی در رشته های مختلف قرائت، حفاظ، مفاهیم و تجوید را از دیگر برنامه ها عنوان کرد که امسال اجرایی می شوند./936
/ت303/ب 

ارسال نظرات