۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۱۷۷۸۲۲

ماه رمضان زمینه را برای تحقق عدالت اجتماعی فراهم می سازد

خبرگزاری رسا ـ مدرس دانشگاه و مراکز علمی ارومیه با اشاره به این که انسان به طور فطری خواهان عدالت در ابعاد مختلف است، گفت: ماه رمضان فرصت را برای تحقق عدالت اجتماعی با ایجاد شرایط برابر و یکسان برای روزه داران فراهم می سازد.
رمضان الکريم

حجت الاسلام مهدی ولی‌زاده، مدرس دانشگاه و مراکز علمی ارومیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه ارزشی و ماه احیاء دین است بنابراین سبک زندگی در ماه نزول قرآن باید سبک دینی، معنوی و ارزشی باشد.


وی با اشاره به شاخصه‌های سبک زندگی در ماه مبارک رمضان، افزود: در ماه رحمت الهی علاوه بر این که زندگی انسان از یک نظم و انضباط در خوردن، آشامیدن، خوابیدن و سایر فعالیت‌ها برخوردار است سعه صدر انسان نیز افزایش می‌یابد بنابراین روزه دار واقعی باید سعه صدر داشته و با تهمت، بدزبانی و یا تندزبانی به روزه خود لطمه وارد نکند تا یک زندگی شیرین برای خود و خانواده و اجتماع رقم زند.


حجت الاسلام ولی‌ زاده تاکید کرد: بر خلاف عده‌ای که فکر می‌کنند رمضان ماه استراحت است، سبک زندگی در رمضان سبک کار، فعالیت و تلاش است و در این راستا مقام معظم رهبری بهترین الگو برای جامعه است چون ایشان در ماه نزول قرآن، پرکارترین ایام سال را در رابطه با دیدار با دانشجویان، شخصیت‌ها و حضور در محافل قرآنی دارند.


وی با بیان این که تمسک به دین‌داری می تواند انسان را از بسیاری از مسائل و مشکلات نجات دهد، تصریح کرد: فرهنگ ماه مبارک رمضان فرهنگ دین داری و تمسک به دین و ارزش‌های دینی و مذهبی است بنابراین اگر ما بتوانیم زیبایی‌های ماه مبارک رمضان و فرهنگ آن را به مردم بشناسانیم زمینه سعادت دنیوی و اخروی انسان ها فراهم می شود.


به گفته مدرس دانشگاه و مراکز علمی ارومیه، انسان موجودی عدالت خواه و علاقه مند به زیبایی‌ها است بنابراین اگر شیرینی‌ها و زیبایی های رمضان را در جامعه اشاعه دهیم، جامعه در طول سال به مدینه فاضله مبدل می‌شود./936/ت303/ب

ارسال نظرات