۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۳:۱۰
کد خبر: ۱۷۸۳۷۴
مدیر حوزه علمیه تبریز:

خوارج اوج گمراهی و کج اندیشی بشر را به اثبات رساند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سیدی‌ثانی گفت: خوارج امام زمان خود را نشناخته بودند و اعتقاد داشتند که قتل علی(ع) مساوی با ورود به بهشت است، البته امروز نیز جامعه اسلامی با چنین افکار التقاطی و انحرافی گریبان‌گیر است.
حجت الاسلام سيدحسين سيدي‌ثاني، مدير حوزه علميه حضرت ولي‌عصر(عج) تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدحسین سیدی‌ثانی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز بامداد امروز در جمع احیاگران شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز به تشریح اهمیت و ضرورت توبه در شب های ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار داشت: درهای رحمت و مغفرت الهی در شب‌های قدر گشوده است، خوشا به حال بنده‌ای که فرصت‌شناس باشد.


وی با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) خاطرنشان کرد: پروردگار متعال در حدیث قدسی می فرماید؛ اگر آنان که نسبت به من پشت کرده اند، بدانند که چگونه منتظرشان و نسبت به توبه آنان مشتاق هستم، نمی توانند در دنیا باقی بمانند.


حجت الاسلام سیدی‌ثانی تصریح کرد: حال که این‌گونه است به ندای « عبدی » حضرت باری تعالی باید لبیک گفت، چراکه خود باری تعالی به حقی که بنده بر عهده خداوند دارد، قسم خورده که دوستدار بنده‌اش است، باید به احترام این قسم الهی ما نیز دوستدار حضرت ستار العیوب باشیم.


مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز با اشاره به مراحل توبه و بازگشت به مس
یر رضایت الهی گفت: ابتدا باید تکلیف گناهان خود را از راه توبه مشخص کنیم، بهار توبه ماه مبارک رمضان است، کمال ناانصافی است که از این بستر مناسب برای استغفار و پاکی استفاده نکنیم و روزگار به غفلت سپری شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از کتاب شریف اصول کافی در باب فضائل مولای متقیان علی(ع) به نقل از امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: هر فضیلتی که از سوی پروردگار به پیامبر اسلام جاریست، بر امام علی(ع) نیز جاریست، با این توضیح که پیامبر اسلام اشرف الانبیاء و افضل الخلایق هستند.


حجت الاسلام سیدی‌ثانی افزود: در حدیث دیگری آمده است؛ اگر کسی نسبت به ولایت، صلح، جنگ، سخن و ... علی(ع) ایراد کند، مانند آنست که به خداوند و پیامبر اسلام ایراد کرده است و هر کس آن حضرت را چه در امور صغیره و چه کبیره نهی و رد کند، مشرک به خداوند است.


مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز با بیان این‌که باب الهی علی بن ابی طالب است، اظهار داشت: هیچ کس به مقام قرب الهی نمی رسد، مگر به واسطه شناخت امیرالمؤمنین. در حقیقت سالک الی الله مسیرش علی(ع) است، عرفانی که در آن سیره و سلوک مولای متقیان علی(ع) و شریعت تجلی نداشته باشد، سرانجامش به ضلالت و گمراهی است.


وی تجلی اوج ضلالت و کج‌اندیشی بشر را شهادت امام علی(ع) دانست و گفت: خوارج امام زمان خود را نشناخته بودند و اعتقاد داشتند که قتل علی(ع) مساوی با ورود به بهشت برین است، البته امروز نیز جامعه اسلامی با چنین افکار التقاطی و انحرافی مواجه است که گریبان‌گیر شیعیان کشورهای مختلف اسلامی و غیراسلامی شده است./935/پ202/ب

ارسال نظرات