۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۱۷۸۴۳۸
حجت الاسلام والمسلمین صمدی آملی:

آرامش کشور نتیجه وحدت و رهبری واحد است/ کشتار 18 رمضان مصر نتیجه کشتار شیخ شحاته است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین صمدی آملی با بیان این‌که کشتار هجده رمضان مصر نتیجه کشتار شیخ شحاته و شیعیان است گفت: برخی نفهمیده‌اند که نباید دل کسانی که عاشق پیغمبر و علی و فاطمه اند را به درد آورد.
آيت الله صمدي آملي

به گزارش خبرنگار خبرنگاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین صمدی آملی در سحرگاه یکشنبه ششم مردادماه درمراسم شب‌های قدر مسجد و حوزه علمیه قاسم بن الحسن(ع) گفت: طوری تاریخ زندگی اهل بیت پیغمبر(ص) رقم خورد که تمام مقدسات طول تاریخ ازجمله همین شب قدری که از مهمترین شب‌های خدای متعال در این عالم است تحت الشعاع اهل بیت پیغمبر (ص) قرار گرفته است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به این‌که حضرت علی (ع) در این شب میهمان دخترشان حضرت زینب (س) بودند و ایشان برای افطار حضرت دو قرص نان و یک کاسه شیر ومقداری نمک سابیده شده حاضر کردند، اظهار داشت: اینها برای اجتماع ما یک درس است، اگر بتوانیم  این فرمایش را در نحوه تغذیه مراعات کنیم بسیاری از بیماری‌ها و گرفتاری‌ها رفع و توفیقاتی حاصل می‌شود.

وی همچنین با اشاره به این‌که حضرت علی (ع) به دخترشان فرمودند من هرگز این غذا را میل نمی‌کنم مگر یکی را برداری گفت: کار دختر دلسوزی و مهربانی است پس می‌باید نمک را برمی داشتند و شیر را می گذاشتند اما شیر را برداشتند چون این دختر تربیت شده علی (ع) است و از پدر آموخته است، حضرت ازصبح تا غروب روزه بودند اما وقت افطار این قدر در غذایشان دقت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صمدی آملی در ادامه سخنانش گفت: ترکیب این غذاها با هم مشکل‌زا است، هم شیر نفخ آور است هم نانٰ اما نمک هم نفخ را رفع می‌کند و هم غذا را هضم می‌کند، اینها در روایات ما نقل شده است و ما اهمیتی به این‌ها نمی‌دهیم و بدغذایی می کنیم.

وی با اشاره به این‌که ابو علی سینا می‌گوید اگر روز غذا خوردی بسته به نوع غذا و مزاج نیم ساعت تا یک ساعت هضم غذا طول می کشد در این مدت نخوابید، اگر بخوابید دچار بیماری از جمله ضعف بینایی می شوید، درشب هم یا غذا نخورید یا اگر خوردید تا سه ساعت نخوابید چون دچار بیماری‌هایی خواهید شد، گفت: اینها دستورات خود سازی است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر این‌که اساس بر سلامتی است نه بر مردن، گفت: انسان کامل کسی است که اگر از بیرون ضربه‌ای بر بدن او وارد نشود خودش آنچنان بدنش را موافق نظام هستی نگه می دارد که هرگز برای او مرگ پیش نمی آید و فوت طبیعی بر نمی دارد.

وی با اشاره به این‌که حضرت علی(ع) از شهادت خود با خبر بودند گفت:انسان دارای مقاماتی است که بسیاری از چیزها را می تواند از خبرهای قلبی بگیرد، گاهی برایش مشهود است، گاهی می‌بیند و گاهی فقط می‌شنود و صاحب صدا را نمی‌بیند و گاهی جانش در مقام شهود قلبی یک نحوه گزارش‌گری‌هایی بر اساس اتحاد با عالم غیب دارد این است که حضرت فرمود دلم گواهی می دهد که من رفتنی‌ام.

حجت الاسلام والمسلمین صمدی آملی با اشاره به اوضاع کنونی مصر خاطرنشان کرد: ما کشوری داریم که در سایه ولایت امیرمومنان(ع) در آرامش و امنیت و برادری قرار دارد و فقط باید توجهاتمان را به خودمان بیشتر از سابق کنیم و باید هر کس در جای خودش به آن چیزی که وظیفه اوست عمل کند و در عمل به مسؤولیت‌هایمان کوتاهی نکنیم.

این استاد حوزه علمیه افزود: الحمدلله کشوری داریم که به برکت خون شهداء، به برکت همان جوان‌های پاکی که شب‌های عملیات زیارت عاشورا و دعای کمیل می‌خواندند و گریه‌ها می‌کردند و آماده شهادت بودند به برکت این همه فداکاری و دلسوزی وخدمات بیش از هزاران شهید در شرایطی که هیچ کس با ما نبود و تمام کشورها تحریممان کرده بودند و حتی به صدام کمک می کردند است که این علی مسلکان به شوق کربلا این آرامش را برای ما رقم زدند.

وی با بیان این‌که با این همه تلاطمی که دشمن ایجاد می‌کند به لطف الهی خدای متعال به ما آرامش داد، گفت: تمام آنچه ما داریم به همدلی و با هم بودنمان است، همه ما حول یک محور در مسیر اهل بیت (ع) و پیغمبر و قرآن و امام زمان(عج) با هم جمع می شویم و رهبری داریم و یک نقطه واحدی داریم.

استاد حوزه علمیه افزود: اینجا مانند افغانستان و عراق نشده است، تعدد رؤسا نشده و اختلافات گوناگون رهبران پیش نیامده است، البته مشاجرات جزیی وجود دارد که باید هم باشد یک امر طبیعی و موجب تعالی است، گاهی هم نقص است اما چون نقطه واحدی هست تبدیل به فرصت می شود.

حجت الاسلام والمسلمین صمدی آملی با بیان این‌که کشتار هجده رمضان مصر نتیجه کشتار شیخ شحاته و شیعیان است گفت: برخی نفهمیده‌اند که نباید دل کسانی که عاشق پیغمبر و علی و فاطمه اند را به درد آورد./9595/پ201/ص

ارسال نظرات