۰۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۱۷۸۶۱۴
حجت الاسلام والمسلمین غروی:

اقدام اتحادیه اروپا علیه حزب‌الله خطری برای جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با توجه به نقشه های جدید و گسترده دشمنان اسلام برای از بین بردن اسلامیت کشورهای اسلامی و تقویت رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: در شرایط حساس کشورهایی مانند مصر، سوریه و عراق راهپیمایی امسال روز قدس از اهمیت بیشتری برخوردار است.
حجت الاسلام غروي عضو جامعه مدرسين

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تبیین اهمیت شرکت مسلمانان در راهپیمایی جهانی روز قدس، اظهار داشت: اسرائیل یک غده سرطانی است که در منطقه بوجود آمده است و اگر زمینه پیدا کند به محدوده خود بسنده نخواهد کرد و به کشورهای دیگر دست اندازی می کند.

وی افزود: تجربه گذشته در مصر، سوریه، لبنان و برخی دیگر از کشورها حکایت از این واقعیت دارد، در نقشه آنها نیز مسأله از نیل تا فرات منظور شده است و اشتغال سرزمین های بسیار گسترده تر و وسیع تری را در برنامه های خود دارد؛ این فکر غلطی است که برخی تصور می کنند که مسأله فلسطین یک اتفاق تاریخی است که زمان آن گذشته و اسرائیل هم کشوری در میان دیگر کشورها است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره تلاش دشمنان اسلام برای سوء استفاده از بیداری اسلامی، گفت: بعد از تحقق بیداری اسلامی، اسرائیل و عقبه آنها یعنی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی سعی کردند که از این موج بوجود آمده استفاده کنند و بر آن سوار شوند؛ مسلمانان باید به پا خیزند و توجه داشته باشند که یکی از نقشه های شوم دشمنان اسلام  در این مسیر تقویت اسرائیل است.

حجت الاسلام والمسلمین غروی به ملت های مسلمان توصیه کرد که بیداری خود را نشان دهند و خطاب به دولت های ممالک اسلامی ابراز داشت: این دولت ها هم برای حفظ حکومت و قدرت خود باید دغدغه ملت ها را در نظر داشته باشند که مهم ترین آنها بیداری اسلامی است.

اقدام اتحادیه اروپا علیه حزب الله خطری برای همه ملت های مسلمان است

وی قرار دادن شاخه نظامی حزب الله لبنان در لیست گروه های تروریستی از سوی اتحادیه اروپا را نمونه ای از نقشه های شوم دشمنان علیه اسلام عنوان کرد و گفت: حزب الله در کدام کشور سابقه عملیات تروریستی داشته است؟ مگر تا به حال دست به ترور افراد در کشورهای مختلف زده که چنین نسبتی به آنها می دهند؟

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره علت این اقدام علیه حزب الله لبنان، بیان داشت: حزب الله نیروی قدرتمندی است که از توان معنوی بسیار بالایی برخوردار است و توانسته تمام کشور لبنان را از اشغال صهیونیست ها حفظ کند، توانسته در مقابل اسرائیل بایستد و در بسیاری از عملیات های خود موفق بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین غروی ادامه داد: ورود حزب الله در مسأله سوریه هم به درخواست خود آنها بود که حق دارند برای حفظ تمامیت ارضی خود تلاش کنند و در این راه اگر نیاز باشد از دوستان خود کمک بگیرند؛ حزب الله لبنان به ویژه در شهر القصیر نقش قوی ایفا کرد و توانست آن را از دست شورشیان دربیاورد و در این راه شهدای زیادی را تقدیم کرد.

وی در خصوص علت دعوت سوریه از حزب الله لبنان برای یاری آنها، گفت: دشمنان سوریه تمام نیروهای خود را توسط تکفیری ها، القاعده، کشورهای مختلف عربی و برخی دیگر از حامیان آنها تجهیز و به کار گرفته اند در نتیجه سوریه با توجه به سابقه حزب الله لبنان در مقابله با اسرائیل در جنگ 33 روزه  احساس کردند این قدرتی است که می تواند در این زمینه به آنها کمک کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عملکرد اتحادیه اروپا در برخورد با حزب الله لبنان را خطری برای همه ملت های اسلامی دانست و اظهار کرد: اینها کسانی را بایکوت سیاسی کرده اند و برایشان محدودیت های مختلف بین المللی در نظر گرفته اند که در برابر زیاده خواهی های استکبار جهانی و دشمنان اسلام ایستاده اند.

دست آمریکا در تلاش برای از بین بردن اسلامیت کشورهای اسلامی مشهود است

حجت الاسلام والمسلمین غروی با توجه به شرایط کنونی کشورهای اسلامی و حساسیت های موجود اهمیت راهپیمایی امسال روز قدس را مضاعف دانست و گفت: با توجه به شرایط کشورهای مصر، سوریه، عراق و برخی دیگر از کشورهای اسلامی که به طور مستقیم و یا غیرمستقیم دست آمریکایی ها برای از بین بردن اسلامیت کشورهای اسلامی در آنها مشهود است، همه ملت های مسلمان باید برای شرکت با شکوه در راهپیمایی روز قدس امسال تأکید کنند هرچند که برخلاف خواسته دولت های آنها باشد.

وی برپایی راهپیمایی با شکوه روز قدس در ایران را نیز امری حیاتی خواند و ابراز داشت: حزب الله لبنان و سوریه خاکریز ما در مقابله و مقاومت در برابر اسرائیل هستند بنابراین برای حفظ تمامیت خود و جلوگیری از خطرات احتمالی باید در صحنه حاضر شویم و به ملت های دیگر هم این حقیقت را از طریق رسانه ها منتقل کنیم تا حضور باشکوهی رقم بخورد و در نتیجه برای روحیه اسرائیل شکننده باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رهایی از قدس از چنگال رژیم غاصب صهیونیستی را خواسته اول مسلمانان دانست و گفت: بزرگداشت روز جهانی قدس یادگار امام(ره) است تا مسأله قدس که بسیار با اهمیت است هیچ گاه فراموش نشود بنابراین باید تلاش کرد مسلمانان این روز را با شکوه خاصی برگزار کنند./928/ت302/ج

ارسال نظرات