۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۱۷۹۱۹۸
آیت‌الله قرهی در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه قرآن:

اقدام اتحادیه اروپا در قراردادن حزب‌الله در لیست تروریست نشانه ضعف اروپا و نفوذ حزب‌الله است/ قدس مظهر آزادی خواهی در مقابل یهود است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله قرهی، مؤسس و متولی مدرسه علمیه امام مهدی تهران از غرفه خبرگزاری رسا در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران بازدید کرد و به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های درباره نمایشگاه قرآن، اقدام اتحادیه اروپا در قراردادن حزب‌الله در لیست تروریست و راهپیمایی روز جهانی قدس پرداخت.
ديدار مدير عامل خبرگزاري رسا با آيت الله قرهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله قرهی، مؤسس و متولی مدرسه علمیه امام مهدی(عج) تهران شامگاه پنج شنبه دهم مردادماه از غرفه خبرگزاری رسا در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران بازدید کرد و به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود درباره نمایشگاه قرآن، اقدام اتحادیه اروپا در قراردادن حزب‌الله در لیست تروریست و راهپیمایی روز جهانی قدس پرداخت.

براساس این گزارش آیت‌الله روح‌الله قرهی ابراز داشت: خوشحالم که بحمدلله والمنه، خبرگزاری رسا، خبرگزاری بسیار فعالی است و کارهای خوبی را انجام می‌دهد و امیدوارم که این نوع خبرگزاری‌ها که مربوط به حوزه است، روزافزون شود و خبرگزاری رسا هم به‌عنوان خبرگزاری مادر بتواند خبرگزاری‌های حوزوی دیگری را تأمین و انشالله آنها را یاری کند.

وی با بیان این‌که نمایشگاه قرآن هرسال بهتر می‌شود، ابراز داشت: مردم ما علاقه عجیبی به قرآن دارند و طبیعی است که قرآن همه زندگی بشر است.

این استاد اخلاق به شعار نمایشگاه بین‌المللی قرآن امسال مبنی بر «سبک زندگی قرآنی» اشاره و خاطرنشان کرد: ما باید بدانیم که هرکس با قرآن است، سبک زندگی‌اش الهی، زیبا و درخشان و توأم با مودت، محبت و عشق‌های حقیقی خواهد بود، سبک زندگی که باعث می‌شود تشکل خانواده روز به روز قوی‌تر شود و به سبک‌های زندگی غربی متمایل نشود.

آیت‌الله قرهی با اشاره به این‌که خانواده در غرب اضمحلال دارد، به‌طوری‌که اصلا خانواده‌ای وجود ندارد و به کوچک‌ترین چیزی، راحت از هم جدا می‌شوند درحالی که بچه دارند، ابراز داشت: اگر کسی سبک زندگی‌اش را قرآنی قرار دهد، حتما بداند که وعده خدا است که وسعت به‌وجود می‌آید.

متولی مدرسه علمیه امام مهدی(ع) تهران گرفتاری‌های روزمره را نتیجه فراموش کردن سبک زندگی قرآنی دانست و افزود: عدم عملیاتی کردن سبک زندگی قرآنی، سبب شده تا دیدمان به غرب و کشورهای دیگر باشد و یادمان رفته که می‌توانیم با سبک زندگی قرآنی، دنیا را به زندگی بسیار عالی، توأم با رفاه نسبی و آرامش دعوت کنیم.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه وجود آرامش در زندگی را دارای اهمیت بسیار ارزیابی کرد و یادآور شد: آرامش را می‌توانیم در زندگی قرآنی پیدا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بیان نقطه نظرات خود درباره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم پرداخت و گفت: طبعا هر نمایشگاهی به مرور زمان بهتر می‌شود و این یکی از خواص نمایشگاه‌ها است زیرا تجربه به‌دست می‌آورند.

آیت‌الله قرهی در ادامه با بیان این‌که یکی از مطالب این است که مدیریت‌ها تغییر نکند، اظهار داشت: متأسفانه در جامعه ما با تغییر وزرا، مدیران مجرب از بین می‌روند و تا کسی بیاید و بداند نمایشگاه را چگونه باید به بهترین وجه مدیریت کند، آسیب‌های جدی به آن مطالب وارد می‌شود.

متولی مدرسه علمیه امام مهدی(ع) تهران تبلیغات را مسأله بسیار مهم خواند و گفت: من بارها و بارها بر تبلیغات تأکید کرده‌ام و شعار اساسی همراه با شعور است اما ما متأسفانه تبلیغات درستی نداریم به‌طوری‌که نه صدا و سیما راجع به نمایشگاه قرآن تبلیغ می‌کند و نه خود کسانی که در نمایشگاه حضور دارند؛ برای نمونه خود خبرگزاری رسا چه تبلیغی کرده که من که هستم؟ چه هستم؟ آیا غرفه‌های دیگر هم از اینها خبر دارند؟.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه به مسأله تعامل بین غرفه‌ها اشاره کرد و با بیان این‌که یک غرفه با غرفه دیگر باید تعامل داشته باشد، ابراز داشت: غرفه‌ها باید پذیرا باشند به این‌که آن چیزی که شما به آنها می‌دهید، آنها مبلغ شما و شما هم مبلغ آنها باشید.

وی افزود: این تعامل باعث می‌شود که فقط یک غرفه، رسانه یا یکی از جایگاه‌هایی که فعالیت خوب قرآنی دارند، فقط در یک کنج نمایشگاه قرار نگیرد که کسی از آن اطلاع نداشته باشد؛ لذا تبلیغات، تبلیغات درستی نیست.

استاد اخلاق با اشاره به این‌که موقعی که بازدیدکنندگان به نمایشگاه ورود پیدا می‌کنند، باید با بروشورها و کارکترها کاملا معلوم بشود که این نمایشگاه با چه اهدافی و در کدام قسمت وجود دارد، بیان داشت: باید درب‌های متعددی برای نمایشگاه وجود داشته و توضیح داده شود تا بازدیدکنندگان بدانند غرفه درباره نهج‌البلاغه، قرآن و حدیث شناسی چطور فعالیت می‌کند، اما متأسفانه اینها وجود ندارد و اگر انجام شود نمایشگاه تعالی خودش را پیدا می‌کند.

آیت‌الله قرهی ابراز داشت: ما باید از تجربه‌های دیگران حتی تجربه‌هایی که برای غربی‌ها است استفاده کنیم، اما برای زمانه خودمان بهینه کنیم و به ملیت و کشور خود تطبیق بدهیم تا بتوانیم از آنها بهره ببریم.

اقدام اتحادیه اروپا در قراردادن حزب‌الله در لیست تروریست نشانه ضعف اروپا و نفوذ حزب‌الله است

متولی مدرسه علمیه امام مهدی(ع) تهران در بخش دیگری از سخنان خود اقدام اتحادیه اروپا در قراردادن حزب‌الله لبنان در لیست تروریست را نشانه ضعف آنها در مقابل حزب‌الله و همچنین نفوذ و تأثیرگذاری انکارناپذیر حزب‌الله، نه تنها در لبنان بلکه جهان اسلام دانست و تأکید کرد: حزب الله امروز به عنوان یک گروه نیست بلکه به‌عنوان یک تجلی آزادی خواهی برای مسلمانان و بلکه برای تمام آزادی خواهان جهان است.

وی اروپایی‌ها را تروریست درجه یک خواند و گفت: به‌دلیل این‌‌که تجلی آزادی خواهی را می‌بینند، مجبور هستند که به این تجلی آزادی خواهی مهری به‌عنوان تروریست بزنند که لایق خودشان است و این ضعف شدید غرب و اروپایی‌ها را می‌رساند و اگر ضعف نداشتند، هیچ وقت چنین کاری را انجام نمی‌دانند.

امروز حزب الله در آمریکای شمالی و آفریقا نفوذ عجیبی پیدا کرده است

استاد اخلاق با اشاره به این‌که اتحادیه اروپا با این اقدام بیشتر خودش را اذیت می‌کند تا حزب‌الله را، ابراز داشت: من به شما مژده و بشارت بدهم که برعکس، حزب الله پس از قرار گرفتن در لیست تروریست در بین فلسطینی‌ها عزیزتر است؛ نه تنها آنجا، بلکه امروز حزب الله در آمریکای شمالی و آفریقا نفوذ عجیبی پیدا کرده و اروپا نمی‌تواند این را با قراردادن حزب‌الله در لیست تروریست از بین ببرد.

در آینده برخی از اعضای اتحادیه اروپا از قراردادن حزب‌الله در لیست تروریسیت ابراز پشیمانی می‌کنند

آیت‌الله قرهی این اقدام را اشتباه بزرگ اتحادیه اروپا توصیف کرد و با بیان این‌که برخی از اعضای آن هم به این اشتباه قائل هستند، خاطرنشان ساخت: در آینده خواهید دید که برخی از اعضای اتحادیه اروپا از این اقدام ابراز پشیمانی می‌کنند.

متولی مدرسه علمیه امام مهدی(ع) تهران با اشاره به این‌که اشتباه است که کسی تصور کند که قدس متعلق به یک کشور است، بیان داشت: قدس متعلق به عالم اسلام، همه جهان آزادی خواه و حتی مسیحت است به‌طوری‌که مسیحیت هم در آنجا قدس را به‌عنوان یکی از جایگاه‌های مقدس می‌داند و صهیونیسم تصور باطلی دارد که می‌تواند بر قدس حکومت کند و حاکمیت داشته باشد.

وی تأکید کرد: کسانی که در زمان فتنه گفتند نه غزه نه لبنان، دروغ گفتند که گفتند جانم فدای ایران؛ آنها اگر موقعش شود، ایران را هم دو دستی تقدیم دشمن می‌کنند.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه افزود: کسی که دست از غزه، لبنان و قدس بکشد، بدانید که یک روز دست از ایران هم خواهد کشید و هرکسی که آزادی خواه باشد، طبیعی است که اصلا احساس وظیفه می‌کند که در راهپیمایی قدس شرکت کند.

قدس مظهر آزادی خواهی در مقابل یهود است

آیت‌الله قرهی گفت: ونزوئلا، شیلی و کشورهای دیگر اعلام کردند که ما در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت می‌کنیم و می‌دانید که آنها مسلمان نیستند؛ می‌دانند قدس مظهر آزادی خواهی در مقابل یهود است، این تعبیر مهمی است و همه آزادی خواهان عالم در مقابل یهود و صهیونیسم جهانی حتما ایستادگی خواهند کرد./956/ت302/ص

ارسال نظرات