۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۱۷۹۳۴۲
امام جمعه شبستر:

مبلغان دینی با شیوه های درست تبلیغی جوانان را جذب کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده با تأکید بر این‌که آگاهی و شناخت از این جایگاه ارزنده وظیفه نخست مبلغان دین است، گفت: مبلغ دینی ابتدا باید خود عامل به آموزه های اسلامی باشد.
حجت الاسلام علي محمدزاده، امام جمعه شبستر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی محمدزاده، معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در جمع فعالان فرهنگی و قرآنی شهرستان شبستر اظهار داشت: ترویج ارزش‌های الهی و آموزه های دینی بدون توجه به ظرافت‌های امر تبلیغ ممکن نخواهد بود.


وی با بیان این‌که فعالان قرآنی و فرهنگی خود مبلغان دین خدا محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: رسالت اصلی فعالان قرآنی، هیأت‌های مذهبی، مداحان و شعرای عرصه دین انتقال معارف قرآنی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و ترویج نهضت حسینی است که به‌حق نجات‌بخش جامعه بشری هستند.


امام جمعه شبستر با اشاره به این‌که شعر، هنری برخاسته از عواطف و احساسات بشری است، تصریح کرد: شعرای عرصه رثایی رسالتی مهم‌تر و حساس‌تر نسبت به دیگر شعرا بر عهده دارند، چراکه ابتدا باید آگاه با دین و تاریخ اسلام بوده، سپس با ادبیات وزین و در شأن اهل بیت نسبت به بیان مناقب و فضائل ایشان اهتمام داشته باشند.


حجت الاسلام محمدزاده مهمترین ویژگی شعر رثایی را انتقال سریع معارف اسلامی دانست و افزود: گاه مطالب چندین کتاب، منبر و سخنرانی در قالب چند بیت شعر به مخاطب انتقال می یابد که نشان از ظرفیت عظیم این هنر در ترویج ارزش ها و معارف اسلامی و قرآنی دارد.


معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: امروز جایگاه و نقش فعالان عرصه تبلیغ دین به ویژه روحانیان، مداحان و شعرای اهل بیت عصمت و طهارت مؤثرتر، حساس‌تر و مهم‌تر از گذشته است، آگاهی و شناخت از این جایگاه ارزنده وظیفه نخست مبلغان دین است.


وی ادامه داد: توجه و عمل به رهنمود‌های حکیمانه رهبری برای نشر و گسترش معارف اسلامی از سوی مداحان، شاعران و فعالان قرآنی ضرورتی انکارناپذیر است، ضمن این‌که مبلغ معارف دینی ابتدا باید خود عامل به آموزه های اسلامی باشد تا بتواند سخنانی اثرگذار در مخاطب به یادگار بگذارد.


امام جمعه شبستر در پایان خواستار همکاری و تعامل ادارات و نهادهای دینی و قرآنی شهرستان برای پیشبرد برنامه‌های کانون مداحان و انجمن شاعران اهل بیت (ع) شبستر شد./935/پ203/ب

ارسال نظرات