۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۱۷۹۸۸۴
رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی آذربایجان غربی تاکید کرد؛

ضرورت حضور مفاهیم قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی جامعه بشری

خبرگزاری رسا ـ رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی آذربایجان غربی با تاکید بر حضور عملی مفاهیم و مضامین کلام وحی در زندگی فردی و اجتماعی انسان، بر ضرورت فراهم شدن زمینه‌های انس بیشتر خانواده‌ها با کلام وحی اشاره کرد و گفت: اجرای کیفی طرح تربیت حافظ می‌تواند گامی مؤثر برای رسیدن به چشم‌اندازهای اجرایی در حوزه فعالیت‌های قرآنی باشد.
قرآن کريم

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام علی جعفری، رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی آذربایجان غربی امروز در جمع خبرنگاران، با تبریک پیشاپیش روز خبرنگار و عید فطر با اشاره به رسالت های خبرنگار متعهد در جامعه اسلامی، صیانت از ارزش ها و آرمان های معنوی و دستاوردهای انقلاب را رکن اصلی و رسالت خبرنگار اخلاق مدار توصیف کرد.

 

وی با اشاره به نقش موثر مطبوعات در آگاهی بخشی و ارتقای دانش و بصیرت عمومی خاطرنشان کرد: نگاهی جامع به تاریخچه شهدای اصحاب رسانه و خبر در ادوار مختلف انقلاب خصوصا در هشت سال دفاع مقدس به خوبی نشان می دهد که این قشر توانستند در برهه حساس از حیات انقلاب اسلامی افکار مردم را با روشنگری به سمت مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان دین و دیانت و استکبار جهانی هدایت کنند.


حجت الاسلام جعفری با تشریح فعالیت های قرآنی سازمان عقیدتی سیاسی مرزبانی آذربایجان غربی به برگزاری جلسات مستمر انس با قرآن کریم ویژه کارکنان و خانواده های پرسنل هنگ های مرزی استان اشاره و تصریح کرد: فعالیت های قرآنی در حال اجرا در هنگ های مرزی استان در سه محور تلاوت آیات وحی، آموزش تجوید و تفسیر موضوعی قرآن کریم به صورت روزانه برنامه ریزی شده و اجرا می شود.


رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی آذربایجان غربی به منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اشاعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اشاره کرد و افزود: طرح سراسری تربیت 10 میلیون حافظ و قاری قرآن کریم در حال حاضر با شرکت 1300 نفر از کارکنان و خانواده‌های هنگ مرزبانی استان در حال اجراست.


وی با بیان این‌که کلاس‌های آموزشی این طرح از 20 خرداد‌ماه جاری آغاز شده است، مدت اجرای این طرح سراسری را یک ماه اعلام و خاطرنشان کرد: طرح ملی تربیت 10 میلیون حافظ و قاری هم‌اکنون در هنگ‌های مرزبانی هفتگانه به‌طور همزمان در سراسر استان در حال اجراست.

حجت الاسلام جعفری یادآور شد: شرکت‌کنندگان در این طرح پس از کسب مهارت‌های آموزشی در آزمون پایان دوره شرکت کرده و در صورت موفقیت در آزمون مدرک تخصصی دوره را دریافت می‌کنند.


حجت الاسلام جعفری در پایان با تبریک فرارسیدن عید فطر لازمه درک برکات و معنویت جاری در عید فطر را برخورداری از تقوا و اخلاص در اعمال دانست و افزود: عید فطر پاداش مومنین واقعی است و خداوند در این روز پاداش روزه داران را می دهد./936/پ202/ب

ارسال نظرات