۱۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۱۸۰۰۹۸

روسیه سوریه را به ریاض نمی فروشیم

خبرگزاری رسا ـ دستیار ارشد سیاست خارجی رییس جمهور روسیه گفت: در خصوص هیچ معامله‌ای با شاهزاده بندر بن سلطان صحبت نشده است.
شاهزاده بندر بن سلطان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، خبرگزاری رویترز همزمان با سفر رئیس سازمان اطلاعات عربستان به مسکو در گزارشی از معامله روسیه و عربستان بر سر آینده سوریه و بشار اسد خبر داد.
رویترز در گزارش خود آورده است: عربستان سعودی به دولت روسیه پیشنهاد کرده است تا در قبال عدم حمایت از بشار اسد، 15 میلیارد دلار به روسیه پرداخت کند.
گفته می شود، شاهزاده بندر خرید تسلیحات روسی به ارزش 15 میلیارد دلار را به طرف روسی پیشنهاد داده است. همچنین ریاض به مسکو وعده داده است در صورت قبول این پیشنهاد، تضمین می‌دهد که کشورهای صادر کننده گاز خلیج فارس فروش قراردادهای گازی روسیه به اروپا را با چالش روبرو نکنند.
رویترز در حالی این ادعا را مطرح کرده است که، یوری اوشاکوف، دستیار ارشد سیاست خارجی پوتین روز جمعه ضمن تاکید این نکته که پوتین درباره هیچ معامله‌ای بحث نکرده است، گفت: مسایل مشخصی درباره همکاری نظامی در دیدار 31 جولای میان پوتین و شاهزاده بندر بن سلطان، مطرح نشد.
این گمانه زنی ها در حالی صورت می گیرد که عربستان و برخی از کشورهای منطقه با کمک های مالی و نظامی از شورشیان در سوریه حمایت کرده و بارها برکناری بشار اسد را از قدرت خواستار شده ‌اند اما روسیه یکی از حامیان دولت قانونی سوریه است و تاکنون چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را علیه دولت بشار اسد وتو کرده است./1415/1409/ح

ارسال نظرات