۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۸۰۲۱۴
نماینده ورزقان:

تعامل مجلس با دولت به معنای چشم‌پوشی از وظیفه نظارتی نیست

خبرگزاری رسا ـ دهقانی با بیان این‌که کابینه دولت یازدهم برآیندی از باتجربه‌های همه جناح‌های سیاسی است، گفت: رییس جمهور در انتخاب وزرای پیشنهادی توجهی به سهم‌خواهی های سیاسی نداشته است.
الله‌وردي دهقاني، نماينده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس

 الله وردی دهقانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به آغاز کار بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رییس جمهور در صحن علنی مجلس اظهار داشت: آنچه مسلم است؛ نمایندگان در بررسی صلاحیت و دادن و یا ندادن رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی هیچگونه حب و بغضی نخواهند داشت.


وی با بیان این‌که سوابق، برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی در کمسیون های مختلف مجلس قبل از جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: احتمال دارد چند تن از وزرای پیشنهادی نتوانند رأی اعتماد اکثریت نمایندگان مجلس را کسب کنند، البته این امر به معنای مخالفت مجلس با کل کابینه نیست.


دهقانی با اشاره به این‌که مجلس بنا به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی همکاری، همفکری و تعامل سازنده با دولت را اولویت کاری خود قرار داده است، گفت: تعامل مجلس با دولت، به معنای چشم‌پوشی از وظیفه نظارتی نمایندگان مجلس نیست، بلکه وکلای ملت در زمینه قانون‌گذاری نهایت همکاری در تسهیل امور را خواهند داشت.


نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس با نظر کارشناسی و مستدل نسبت به رای اعتماد وزرا اقدام خواهد کرد، قطع یقین رییس جمهوری که با شعار تدبیر و امید و همچنین اعتدال روی کار آمده است؛ در انتخاب وزرای پیشنهادی توجهی به سهم‌خواهی های سیاسی نداشته است.


وی تصریح کرد: این‌که احتمال می رود برخی از وزرای پیشنهادی نتوانند رأی اعتماد از مجلس بگیرند، مسأله‌ای عادی است، چراکه در دولت های قبلی نیز چنین مسائلی وجود داشته است، اما برای اینکه وزارتخانه ها در مرحله انتقالی دولت بلاتکلیف نباشند، رای اعتماد به وزرا مفید و تعیین کننده خواهد بود.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای خلق حماسه اقتصادی و کاستن معضلات اقتصادی کشور و همچنین بهبود وضع معیشتی مردم گفت: دولت یازدهم برای رفع مشکلات و موانع پیش‌روی اقتصاد کشور نیازمند کابینه‌ای متخصص و در عین حال ارزشی و ولایت‌مدار است./ 935/ت302/ج

ارسال نظرات