۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۶۷۷
امام جمعه اصفهان:

مجلس در جریان رأی اعتماد به وزیران حماسه سیاسی دیگری را رقم زد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان با قدردانی از تلاش رییس جمهور، مجلس شورای اسلامی و صداوسیما در روزهای رأی اعتماد به وزیران دولت، رأی اعتماد به وزیران را حماسه سیاسی دیگری خواند و گفت: دنیا اگر دموکراسی را می‌خواهد بفهمد به این ماجرا نگاه کند.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در اصفهان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر که در مسجد امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به بررسی وزرای ریاست جمهوری و قدردانی از ریاست جمهوری،‌ نمایندگان مجلس و صداوسیما در این باره گفت: پخش مستقیم مذاکرات مجلس برای بررسی وزرای ریاست جمهوری کار ارزشمندی محسوب می‌شود، این کار نه تنها در ایران بلکه در دنیا بی‌نظیر است.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: دنیا اگر دموکراسی را می‌خواهد بفهمد به این ماجرا نگاه کند، نمایندگان مردم به راحتی در موافقت یا مخالفت با وزیران پیشنهادی صحبت کردند و این امر حماسه سیاسی دیگری بود.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس باید دقت می‌کردند که با توجه به این‌که دنیا صدای آنان را می‌شنود، حرف‌های سخیف یا سبک نزنند، امیدواریم در این قضیه رشد بیشتری صورت گیرد و به دنیا دموکراسی واقعی را نشان دهیم.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری ابراز کرد امنیت این مراسم به خوبی برقرار شد و از کشورهای مختلف و نخبگان و انسان‌های مختلف در این مراسم حضور یافتند.

وحدت رمز پایان یافتن کشتار مسلمانان

وی قضایای و کشتار مردم مصر را با حمایت آمریکا و اسرائیل دانست و ادامه داد: آمار کشته‌شدگان وحشتناک است در سایر کشورها همچون عراق و بحرین چنین وقایعی اتفاق می‌افتد، اگر مسلمانان اتحاد بیابند بدون شک این قبیل اتفاقات دلخراش پایان می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تسلیت واقعه تخریب قبور بقیع به دست وهابیت گفت: بهاییت و وهابیت به دست استکبار در میان شیعه و سنی به وجود آمد و تا کنون یکی از علمای وهابیت یک کلمه در برابر و بر ضد استکبار سخن نگفته است، وهابیت وابستگان استکبار هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بزرگداشت سالروز ورود اسرا به ایران ادامه داد: اسیران عراقی شکنجه‌ها و رنج‌های بسیاری را متحمل شدند و عراقی‌ها را به زانو درآوردند، آزادگان باید این روحیه توحید و معنویت را تا پایان حفظ کنند.

خط قرمز انسان مؤمن خدایی بودن است

وی همچنین در خطبه اول با اشاره به اختلاط پسر و دختر در اصفهان ابراز کرد: این‌ها یک عده ضد دین و یک عده ضد ایمان هستند این‌ها خون شهدا را دارند زیر پا می‌گذارند، همین کافی نیست که نیروی انتظامی این‌ها را متوقف کند بلکه اطلاعات نیز باید به دنبال آن‌ها برود.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: مگر در کشور اسلامی می‌توانند این کارها را کنند، این‌ها حالا خیال می‌کنند دولتی جا به جا شد، هر دولتی عوض شود حکومت جمهوری اسلامی حکومت الله است، این‌ها هنجارشکن و بی‌اعتنای به مردم روزه‌دار هستند.

وی با بیان این‌که تولی و تبری جزو فروع دین نیست و اصل دین است، اظهار کرد: اگر کسی دوست خداوند و اولیای اوست نمی‌تواند دشمن آنان را دوست داشته باشد، به همین دلیل لازمه اصل توحید تولی و تبری است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد گفت: در آخرین آیه سوره مجادله بیان شده است که انسان نمی‌تواند فردی را بیابد که ایمان داشته باشد و دشمن خداوند و پیامبرش را دوست داشته باشد، اگر کسی این‌گونه باشد، مؤمن نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگر برادر انسان یا فامیل انسان دشمن خدا و پیامبرش باشند بر اساس آخرین آیه سوره مجادله اگر فرد اهل ایمان باشد، نباید با آنان دوستی بورزد، انسان مؤمن به خدا با هیچ دشمن خدایی طرح دوستی نمی‌ریزد.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: حزب‌الله واقعی از نظر قرآن همه عشق و محبت‌شان به خداوند است، محبت و عشق به دیگران می‌ورزند در صورتی که در راستای محبت الهی قرار بگیرند و خط قرمزشان با خدا بودن تعریف شده است.

وی با اشاره به ضرورت رعایت حقوق میان دوستان گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید که خوبی و بدی با هم یکسان نیست و قطعا آثار خوبی بیشتر است و اگر کسی به تو بدی کرد با خوبی به وی پاسخ بدهید.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: پاسخ دادن بدی با خوبی کار هر کسی نیست، بلکه کار افراد صابر است، همچنین امام علی(ع) در بیانی می‌فرماید اگر می‌خواهید دوستی باقی بماند، دشمن رفیقت را رفیق نگیرید./914/پ201/ب

ارسال نظرات