۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۱۸۰۷۹۱
استاد حوزه و دانشگاه:

ارتباط عمیق حوزه علمیه و دولت لازمه تحقق آرمان های حکومت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشگاه علوم وحیانی معراج گفت: حکومت ما یک حکومت دینی و اسلامی است که در راه تحقق آرمان های آن ارتباط عمیق حوزه و دولت ضروری است. حصول این پیوند به دولت یازدهم در پیشبرد اهداف نظام اسلامی کمک شایانی می کند.
حوزه علميه

حجت الاسلام ابوالفضل خراسانی، معاون پژوهشگاه علوم وحیانی معراج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان اظهار داشت: دولت جدید می تواند با برنامه ریزی شایسته و نگاهی ژرف از توانمندی و ظرفیت های بالای حوزه های علمیه برای پیشبرد اهداف خود در مسائل فرهنگی، دینی، اجتماعی و سیاسی در راستای ارزش های انقلاب اسلامی استفاده کند. بی شک از حجت الاسلام حسن روحانی به عنوان فرزند حوزه انتظاری غیر از این نیز وجود ندارد. 

 

استاد حوزه و دانشگاه فرهنگ را بستر اصلی توسعه و پیشرفت و حوزویان را متولیان و دیده بانان فرهنگ دینی عنوان کرد و افزود: در این زمان که غارت و تهاجم فرهنگی از آسیب های جامعه اسلامی است و رهبری معظم انقلاب نیز بارها بر ضرورت گسترش و تبیین تعالیم اسلام ناب محمدی تأکید نموده اند، نقش آفرینی بیش از پیش روحانیان در ترویج فرهنگ، منش و اخلاق اسلامی بر اساس تعالیم مکتب اهل بیت امری لازم است.

 

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم وحیانی معراج پیوند مردم با روحانیت را نقطه مثبتی است برای رساندن دولت یازدهم به اهداف شرعی و قانونی خود دانست و افزود: در این دوران که مردم از فشارهای مالی و اقتصادی و تأثیرات تحریم های ظالمانه دولت های استکباری بر علیه ایران اسلامی در رنجند، بدون تردید تأثیر مراجع و روحانیت در همراه ساختن مردم با نظام به عنوان یک پشتوانه اساسی مورد تأکید و موضوعی ضروری است.

 

وی با اشاره به روزهای حساس روابط متقابل مجلس شورای اسلامی و دولت یازدهم اظهار داشت: دولت سعی کرد کابینه ای توانمند در حوزه های تخصصی مختلف به مجلس معرفی نماید و نمایندگان نیز باید با بررسی های دقیق و جامع و کارشناسانه و به دور از هرگونه حب و بغض های سیاسی و جناحی شرایط و ویژگی های افراد پیشنهادی را سنجیدند و با ارائه نظرات موافق و مخالف وزرایی دلسوز، کارامد، پایبند به قانون در عمل و گفتار و وفادار به نظام و انقلاب و آگاه و متخصص به حوزه فعالیت خود را انتخاب کردند.

 

حجت الاسلام خراسانی اضافه کرد: باید دستگاه های فرهنگی کشور اعم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و نهادهای ذیربط دیگر با همکاری حوزه های علمیه احتمال استحاله فرهنگی و جانشین شدن و نقش آفرینی بدعت ها به جای سنت ها را از میان بردارد. البته در این مسیر کارهای شتابزده و غیر اصولی خود سبب آسیب خواهد شد./977/ت302/ب

ارسال نظرات