۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۱۸۱۱۶۲
نماینده ولی فقیه در گیلان:

انس با قرآن توانایی فهم درست و درک حقایق عالم را برای انسان آسان می کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که انس با قرآن توانایی فهم درست و درک حقایق عالم را برای انسان آسان می کند، گفت: انسانی که با هدایت قرآن گام برمی دارد، در تفکرات و اندیشه ها و همچنین تصمیم گیری های خود دچار اشتباه و انحراف نمی شوند.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از قاریان قرآن کریم، دوران نزول قرآن کریم را آغاز مرحله تمدن بشری دانست و گفت: با نزول کلام الهی حیات دوباره ای از زندگی بشر آغاز شد.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، قرآن کریم را بهترین ابزار برای ارتباط مستقیم با خداوند متعال دانست و خاطرنشان کرد: این ارتباط اگر چه از طریق مناجات و رازگویی درونی و قلبی انجام می گیرد؛ اما دسترسی به کلمات خود خداوند، بسیار لذت بخش و اطمینان آور است.

 

وی با بیان این که کلام الهی درهای معرفت را به روی ما باز می کند، ادامه داد: قرآن کریم یک منبع اصیل و غنی بسیار محسوس برای کسب معارف الهی است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که قرآن کریم ظرفیت جهان شمولی برای جامعه بشری دارد، تصریح کرد: مفاهیم و پیام های کلام الهی برای همه صالحان جهان در همه دوران ها و زمان هاکاربردی است.

 

امام جمعه رشت با بیان این که شکوفایی متوازن، متعادل و هماهنگ انسان رسالت مهم دین و قرآن است، ادامه داد: رسالت قرآن، رشد ایمان و جهت دهی به حرکت انسان است.

 

وی با بیان این که همنشینی با قرآن و گوش جان سپردن به نوای آن، معرفت و بصیرت انسان را بالا می برد، گفت: انس و الفت با کلام الهی انسان را در مسیر صحیح زندگی رهمنمون می سازد و از هر گونه انحرافی دور می دارد.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که انس با قرآن توانایی فهم درست و درک حقایق عالم را برای انسان آسان می کند، گفت:  انسانی که با هدایت قرآن گام برمی دارد، در تفکرات و اندیشه ها و همچنین تصمیم گیری های خود دچار اشتباه و انحراف نمی شوند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت برنامه ریزی مناسب به منظور ترویج بیش از پیش فرهنگ قرآنی در جامعه تأکید کرد و افزود: باید از فضای فراهم شده در کشور در جهت تقویت محافل قرآنی استفاده کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به این که قرائت قرآن کریم دریچه ای به سوی درک حقیقت کلام الله است، تصریح کرد: درک حقیقت قرآن نیازمند انس حقیقی با کلام الهی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با بیان این که باید از نگاه سطحی به قرآن عبور کنیم و وارد مرحله دیگر از درک و فهم کلام الهی شویم، بیان داشت: تدبر در مفاهیم قرآنی شرط درک عمیق از کلام الله است.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که باید در کنار قرائت قرآن به مفاهیم آن نگاه عمیق شود، خاطرنشان کرد: آیات قرآن کریم سرشار از مفاهیم ارزشمند و متعالی است که درک عمیق هر یک از این مفاهیم انسان را به اوج می رساند.

 

امام جمعه رشت با اشاره به این که خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی بستر گسترش فعالیت های دینی و قرآنی در جامعه فراهم است، بیان داشت: مسؤولان و متولیان امر باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور گسترش فرهنگ ارزشمند قرآنی در بخش های مختلف جامعه بهره گیرند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه سخنان خود به سبک زندگی قرآنی در جامعه اشاره کرد و با بیان این که جامعه امروز بیش از پیش نیازمند بهره گیری از مفاهیم قرآنی در متن زندگی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه شاهد گسترش سبک زندگی غربی در خانواده های ایرانی هستیم که این مسأله با روح مبانی دینی سازگاری ندارد.

 

حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این مراسم با اشاره به برنامه های متنوع این سازمان برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، گفت: خوشبختانه تاکنون اقدامات ارزشمندی در بخش‌های مختلف قرآنی در استان صورت گرفته است.

 

وی با بیان این که فرهنگ قرآنی سد محکمی در برابر انحراف‌ها است، ادامه داد: اگر همه بخش‌های مختلف جامعه مفاهیم قرآنی را درک کنند و در عمل به آن کوشا باشند بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌ها در جامعه کاهش خواهد یافت./950/پ202/س

ارسال نظرات