۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۱۸۱۷۱۶

آمریکا مخالف اوباما

خبرگزاری رسا ـ نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که مردم آمریکا مخالف دخالت کشورشان در امور داخلی سوریه هستند.
نظر سنجي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، با لشکرکشی آمریکا به عراق و افغانستان و پس از جنایات های فراوان در این دو کشور، بسیاری از سربازان آمریکایی نیز جان خود را از دست دادند. خوی جنگ طلبی دولت مردان آمریکایی در همان زمان مخالفت بسیاری از مردم ایالات متحده را در پی داشته است و راهپیمائی های اعتراض آمیزی در این رابطه شکل گرفته بود.


پس از شروع بحران در سوریه، آمریکا همچنان اقدام به دخالت در امور داخلی این کشور کرد و تجهیزات نظامی و غیر نظامی تروریست های گسیل شده به این کشور را فراهم نمود. در زمان حاضر که بسیاری از کارشناسان معتقدند، آمریکا خود را برای جنگ در سوریه آماده می کند، نتیجه یک نظرسنجی در آمریکا نشان می دهد مردم این کشور برخلاف نظر دولت مردانشان، به شدت با جنگ در سوریه مخالفند.


دویچه وله بخش فارسی تلویزیون دولتی آلمان در گزارشی از مخالفت گسترده مردم آمریکا با جنگ خبر داد و گفت: شهروندان آمریکایی نمی‌خواهند با مناقشه سوریه سر و کاری داشته باشند. حتی در صورتی که اتهام دست داشتن دولت بشار اسد در حمله شیمیایی هفته ی گذشته محرز باشد، آمریکا نباید وارد یک عملیات نظامی دیگر شود.


لازم به ذکر است نتیجه نظرسنجی مشترک بین خبرگزاری رویترز و شرکت پژوهش‌های بازاریابی Ipsos نشان می دهد که بیش از نیمی از شهروندان آمریکایی مخالف دخالت نظامی این کشور در امور سوریه هستند و در صورتی که باراک اوباما تصمیم به دخالت نظامی در سوریه بگیرد، در برابر افکار عمومی آمریکا قرار خواهد گرفت./1415/1409/ح

ارسال نظرات