۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۸۲۱۸۹
معاون وزیر امور خارجه سوریه:

در مقابل هرگونه تجاوز ایستادگی می‎کنیم

خبرگزاری رسا ـ معاون وزیر امور خارجه سوریه با رد اتهام‎های واهی مستکبران به این کشور گفت: در مقابل هرگونه تجاوز و زیادی خواهی ایستادگی خواهیم کرد.
فيصل مقداد


به گزارش خبرگزاری رسا، فیصل المقداد معاون وزیر امورخارجه سوریه شب گذشته طی نشست خبری، با اشاره به اتهام استفاده از سلاح شیمیایی از سوی دولت سوریه گفت: ایالات متحده آمریکا و متحدانش هیچ دلیل و مدرکی مبنی بر استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی ندارد و فقط به اتهام زنی و فرافکنی می‎پردازد.


وی علت این اتهام‎های مستکبران جهان را تقویت روحیه گروه‎های تروریست و مزدوران خود در سوریه دانست و بیان داشت: روزی می‎رسد که همین ترویست‎ها که از حمایت بی حد و اندازه مستکبران برخوردار هستند علیه حامیان خود قیام و از سلاح شیمیایی استفاده کنند.


معاون وزیر امور خارجه سوریه تصریح کرد: دولت سوریه هر نوع همکاری لازم را با نمایندگان سازمان ملل انجام داده است.


فیصل المقداد همچنین  در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی عنوان کرد: ما هیچ اعتمادی به کشورهای حامی گروه‎های تروریستی همانند القاعده  و جبهه النصره نداریم.


وی تاکید کرد که ما همچنان از کرامت، عزت، ملت و کشورمان در برابر هرگونه تجاوز و زیاد خواهی دفاع می‎کنیم.


معاون وزیر امور خارجه سوریه، کشورش را یکی از کشورهای قدرتمند خاورمیانه دانست و اظهار داشت: یورش نظامی به سوریه معادلات منطقه را برهم می‎زند و آثار مخربی بر کشورهای منطقه و شورای امنیت ملل متحد خواهد داشت.


وی راه حل بحران سوریه را سیاسی دانست و گفت: دولت سوریه با سیاستی واضح و روشن بدون هیچ گونه شرطی از طرف‎های مقابل در نشست ژنو شرکت می‎کند./994/ب903/د

ارسال نظرات