۰۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۸۲۲۷۶
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد:

دخالت نظامی در سوریه بهانه‌ای برای ادامه کشتار مسلمانان در خاورمیانه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان با اشاره به این‌که جبهه استکبار باور شکست‌ در سوریه را نداشت و با تأکید بر این نکته که استکبار از درگیری‌های سوریه به دنبال درست کردن بهانه‌ای برای حمله به این کشور است، گفت: استکبار به دنبال کشتار مسلمانان است.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان که در مسجد امام(ره) برگزار شد، با اشاره به شکست‌های جبهه استکبار در سوریه گفت: آنان وقتی در سوریه شکست خوردند، باورشان نمی‌شد، مردم سوریه در برابر آنان مقاومت کردند و جنگیدند.

وی افزود: اکنون مردم سوریه عمده کشور را در دست دارند و در اطراف و شهرهای غیرمهم جنگ درگیر است؛ اما استکبار می‌خواهند از این درگیری‌ها بهانه‌ای برای حمله به سوریه بسازند، که رهبر انقلاب فرمودند آتش‌افروزی‌ها به ضرر خودشان تمام می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تأکید کرد: انتهای این چنین جنگ‌افروزی‌هایی معلوم نیست، آنان در عراق و افغانستان دچار ضرر شد‌ه‌اند، حمله به سوریه کاری جنون‌آمیز است که نتیجه مبهمی دارد اما فقط استکبار به این دل خوش دارد که عده‌ای مسلمانان کشته می‌شود.

وی ادامه داد: اگر حمله به سوریه اتفاق بیفتد، باید موشک‌های گروه‌های مقاومت در سوریه و لبنان به سمت اسرائیل غاصب نشانه‌گیری شود و مرکز جنایت را هدف‌گیری کنند، زیرا اسرائیل در واقع پایگاه و مرکزی برای جنایت‌های آمریکا است.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت شهید رجایی و باهنر اظهار کرد: این دو بزرگوار همواره باید الگوی برای مسؤولان و سران کشور باشند، آن دو با اخلاص و همراهی با یکدیگر کار خود را پیش می‌بردند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: شهید رجایی آشنا با مناجات‌های ائمه(ع) بود و در سخنرانی‌های خود بخشی از دعاهای ائمه(ع) را یادآور می‌شود، وی مردی خداپرست بود و سال‌ها شکنجه را در زندان‌های رژیم شاه تحمل کرد.

وی گفت: مدت ریاست جمهوری شهید رجایی بسیار کوتاه بود، اما کارهای بسیار ارزشمندی همچون نماز در ادارات را برقرار کرد، پس از انقلاب مرحوم شهید رجایی و باهنر در تدوین برخی از کتاب‌های درسی یاری کردند و شهادتی مظلومانه داشت.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به نام‌گذاری روز شهادت رجایی به نام مبارزه با تروریسم، خاطرنشان کرد: مبارزه با ترور یکی از مسائلی است که نظام اسلامی کاملا به آن پایبند است، ترور کاری ناجوانمردانه و خبیث است.

کفر و استکبار تروریسم را بر اساس منافع خود معنا می‌کنند

وی بیان کرد: دنیای کفر و استکبار ترور و تروریسم را با توجه به تأمین شدن منافع آنان معنا می‌کنند، کسانی که در لبنان از کشور اسلامی دفاع می‌کنند، آمریکا نام آنان را تروریسم نهاده است؛ اما به منافقان که افرادی از انقلاب را به شهادت رساندند، از لیست تروریست‌ها خارج کرده‌اند.

امام جمعه اصفهان با بیان این‌که آمریکا و استکبار دروغ می‌گویند، ادامه داد: مردم باید بدانند که آنان به هیچ چیزی به غیر از منافع دنیایی خود پایبند نیستند، کسی که در برابر آنان بایستد را تروریسم معرفی می‌کنند و به مقابله با وی می‌پردازند.

وی با تسلیت روز شهادت امام صادق(ع) تأکید کرد: روز شهادت امام صادق(ع) در اصفهان کم‌رنگ است و امیدواریم در این روز مراسم عزاداری با شکوه و افتخار بالا برگزار شود، همان‌گونه که در قم این مراسم پررنگ است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد گفت: امام صادق(ع) شاگردان بسیاری را در علوم مختلف تربیت کردند و ایشان نزدیک به 4 هزار نفر را در گروه‌های مختلف تربیت کردند، مالک‌بن‌انس و محمدبن‌حنفیه از شاگردان امام صادق(ع) بوده‌اند.

وی با اشاره به این‌که 400 کتاب از شاگردان امام صادق(ع) به دست ما رسید که علما آن را بعدتر دسته‌بندی کردند، افزود: شهادت امام صادق(ع) برای ما مصیبتی است، که امسال بنا شده است از حوزه علمیه اصفهان از مدرسه صدر تا مدرسه امام صادق(ع) حرکت کنند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به تشکیل پدافند خاتم‌الانبیا ابراز کرد: کسانی که در این مرکز جان بر کف مشغول به فعالیت هستند، مرزهای هوایی را مورد دفاع قرار می‌دهند و به برکت این عزیزان کشور جمهوری اسلامی ایران اکنون در امنیت کامل به سر می‌برد.

کظم غیظ از نعمت‌های خداوند است

وی همچنین در خطبه اول افزود: کظم غیظ یکی از نعمت‌های خداوند و یکی از صفات زیبایی است که مؤمنان باید رعایت کنند، که خداوند به این موضوع در آیات قرآن اشاره و تأکید کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان این‌که انسان باید در برابر خانواده کظم غیظ کند، اظهار کرد: ما نمی‌توانیم در مسائلی مانند کظم غیظ به ائمه(ع) برسیم، اما باید در مسیر آنان حرکت کنیم تا صفات آنان در خود به وجود بیاوریم./914/پ201/ش

ارسال نظرات