۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۱۸۲۶۲۲
امام جمعه نجف آباد:

اطلاع رسانی فعالیت‌های مسجد مغفول واقع نشود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی اطلاع رسانی را از مصادیق یک مسجد پویا خواند و گفت: یک بخش آگاهی و اطلاع رسانی به مردم به دوش مساجد و دعوت از مسؤولان است که این گونه فعالیت‌ها از مصادیق یک مسجد پویا است.
حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه در نجف آباد، امروز در مسجد الرسول این شهر در جمع مسؤولان و ائمه جماعات و هیأت امنای مساجد با بیان این که احیاء امر دین و بزرگداشت مقام اهل بیت(ع) در آخر الزمان بزرگ ترین جهاد و قمیتی ترین کار است، گفت: ارزش کار انسان های ثابت قدم در عصر غیبت از هزار شهید بالاتر است.

 

وی با اشاره به این که مساجد یکی از مراکز حفظ دین می باشد، اظهار داشت: روحانیت و مساجد، واسطه بین اهل بیت(ع) و مردم هستند که در نظام جمهوری اسلامی این ارتباط بین مسجد و ادرات و سازمان های دولتی هر روز موفق تر از گذشته است.

 

اطلاع رسانی از مصادیق یک مسجد پویا

 

حجت الاسلام حسناتی با توجه به این که در زمان پیامبر تمام امور مسلمین در مساجد انجام می گرفته است، بیان داشت: در زمان کنونی بخش های مختلفی از جمله پزشکان در خصوص امر آموزش و پیشگیری درباره بیماری های مبتلابه جامعه همکاری های خوبی با مساجد داشته اند و هم چنین در زمینه آشنایی با قوانین مسؤولین نیروی انتظامی و هم چنین دادگستری با تشکیل جلساتی در مساجد در جهت آشنایی هر چه بیشتر مردم با قوانین بکوشند.

 

نماینده ولی فقیه در ادامه افزود: با توجه به آمار تصادف که در ماه چند هزار کشته و زخمی اتفاق می افتد یک امر عادی نیست و عواقب این اتفاقات نه تنها بر دوش خانواده ها، که بر دوش جامعه نیز می باشد، که یک بخش آگاهی و اطلاع رسانی به مردم به دوش مساجد و دعوت از مسؤولان است که این گونه فعالیت‌ها از مصادیق یک مسجد پویا است.

 

عمران ظاهری مساجد مقدمه عمران باطنی آن

 

وی در ادامه افزود: رسالتی که خداوند روی دوش ائمه جماعات گذاشته است، همانند کار پیغمبران است و خدمت به خانه خدا کار بزرگی است که گاهی در ذهن ما کوچک جلوه می کند و این لطف خداوند است که شامل حال ما شده است که با همت مضاعف در جهت عمران مساجد بکوشیم.

 

امام جمعه نجف آباد در ادامه با اشاره به این که یک قسمت از عمران مساجد، عمران ظاهری است، اظهار کرد: در زمینه عمران ظاهری مساجد کارهای خوبی صورت گرفته که به صورت یک مسابقه در بخش عمران مساجد شاهد آن هستیم و این مقدمه‌ای برای عمران معنوی مساجد است.

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به این که عمران معنوی مساجد همان نماز خواندن در مسجد است، افزود: هر چیزی که مانع برپایی فریضه نماز شود، اشکال دارد و مساجد ابتدا برای نماز خواندن و در کنار آن بیان معارف دین و با بیان این معارف به آبادانی معنوی هر چه بیشتر مساجد توجه کنیم که در یک کشور شیعی اگر در زمان های مناسبات مذهبی یک مسجد توجه نکند، و باعث بیداری و آگاهی مردم نشود، خیلی ضعف بزرگی است.

 

وی در ادامه درباره برپایی مجالس برای ائمه(ع) گفت: دست اندرکاران مساجد در هر مناسبی به فراخور آن مناسبت در یک مسجد جمع و تعظیم شعائر را به بهترین شکل انجام دهند که هر چه عنایت از طرف اهل بیت به ما شود، سبب از بین رفتن مشکلات می شود.

 

در ادامه این گردهمایی، سیروس محمودی، فرماندار نجف آباد با بیان این که روحانیت، محل رجوع مردم هستند، گفت: مردم به روحانیت جامعه اعتماد دارند و مرجع قابل قبولشان روحانیت است و سخنان آنان را به جان و دل می پذیرند.

 

وی در ادامه گفت: با توجه به 7 تیر و شهیدان محراب و شهدای دیگر، دشمن به این نتیجه رسیده بود که روحانیت چه تأثیری در سطح جامعه دارند و مراجع تشیع چقدر مهم هستند و به تمام وجود به دنبال تضعیف روحانیت بوده است و این انقلاب به عنوان دایعه دار و نماینده جهان تشیع همه نظریات دشمنان را باطل کرده است.

 

حسن قیصری، مسؤول ستاد اقامه نماز شهرستان نجف آباد نیز با اشاره به بعضی از جلساتی که از نوکران پیاده نظام دشمن در جهت تخریب و پایین آوردن عزت شیعه و به فساد کشاندن جوانان در سطح شهرستان شکل گرفته است از جمع حاضر خواستار شد که در صورت مشاهده این چنین مجالسی مراتب را به نیروی انتظامی گزارش دهند.

 

قابل ذکر است، این گردهمایی  به صورت فصلی و در حضور جمعی از مسؤولان شهرستان، ائمه جماعات و هیأت امناء مساجد نجف آباد در مسجد الرسول برگزار شد./939/پ202/س

 

ارسال نظرات