۱۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۱۸۳۰۳۱

مراسم نمادین ورود کاروان امام رضا به ایران در مرز شلمچه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم نمادین ورود کاروان امام رضا(ع) به ایران شامگاه گذشته در مرز شلمچه برگزار شد.
ورود کاروان امام رضا به ايران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم نمادین ورود کاروان امام رضا(ع) به ایران، شامگاه چهارشنبه سیزدهم شهریور ماه، با حضور مسؤولان کشوری و استانی و سایر اقشار مردم در مرز شلمچه برگزار شد.

در این کاروان بیش از 50 نفر با پوشش محلی و سوار بر شتر و اسب حضور داشتند و مسیر کوتاهی را به صورت نمادین در نقطه صفر مرزی شلمچه پیمودند.

بنابراین گزارش، مراسم ورود نمادین کاروان امام رضا(ع) افزون بر شلمچه در شهرستان های بهبهان و دزفول نیز برگزار می شود.

در ابتدای این مراسم کلنگ آغاز ساخت دروازه ولایت با حضور سیدجواد جعفری، مدیر عامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، رضایی مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد خوزستان به زمین زده شد.

از دیگر برنامه های جنبی این مراسم برگزاری مسابقه عکاسی جاده ولایت با حضور کودکان و نوجوانان بود.

در این مسابقه که با هدف، اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، آشنایی و شناخت نسبت به مسیر ورود حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) به ایران برگزار شد، کودکان و نوجوانان علاقه‎‌مند با حضور در شلمچه از مراسم ورود کاروان نمادین امام رضا(ع) عکس‎برداری کرده و به دبیرخانه این مسابقه که در محل مستقر بود تحویل دادند.

رونمایی از بانک اطلاعاتی شعرای جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی از دیگر برنامه های جنبی این مراسم بود.

گفتنی است، پس از بدرقه کاروان نمادین حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، سیدجواد جعفری مدیر عامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، رضایی مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در محل مسجد شهدای شلمچه به سخنرانی پرداختند./9464/پ202/غ

ارسال نظرات