۱۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۸۳۱۳۴
خطیب جمعه اصفهان:

ایران و کشورهای اسلامی در برابر تجاوز به سوریه بی‌تفاوت نمی‌نشینند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به این‌که اگر دشمن وارد جنگ با سوریه شد، کشورهای اسلامی به پا می‌خیزند، گفت: ایران و سایر کشورهای اسلامی در برابر تجاوز به سوریه بی‌تفاوت نخواهند ماند و اگر استکبار مرگ اسرائیل را می‌خواهد به سوریه حمله کند.
حجت الاسلام ميردامادي، امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمجتبی میردامادی، امام جمعه موقت اصفهان، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان با اشاره به حمله 11 سپتامبر گفت: امروز بهانه حمله به سوریه برای کشتن مردم بی‌دفاع سوریه است، اراده الهی و قیام این ملت برای مقابله برای این جنایت‌ها کافی است و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند روزهای آینده این ملت بسیار روشن است.

وی ابراز کرد: آمریکا و دشمنان انقلاب علیه نظام اسلامی طرح و برنامه ریخته‌اند و در این امر حتی زمان‌بندی کرده‌اند، این روزها سخن از حمله به سوریه است و ایران هم از آنان در امان نیست، اما استکبار در این زمینه اشتباه می‌کند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به این‌که ملتی که در راه عقاید خود ایستاده است، آمریکا و اسرائیل غاصب را به خاک مذلت خواهد کشید، افزود: جنایت‌کاران نقشه یازدهم سپتامبر را بهانه‌ای برای حمله به افغانستان کردند، همان جنایت‌هایی که در سوریه انجام می‌شود را به نام مسلمانان جا می‌زنند.

وی بیان کرد: استکبار بهانه بمب شیمیایی را علیه مسلمانان استفاده می‌کنند و می‌گویند چون سوریه آن را علیه مردم استفاده کرده باید ادب شود و آمریکا و اسرائیل خود این سلاح‌ها را از ده‌ها سال پیش برای امروز ساختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میردامادی خاطرنشان کرد: اگر دشمن وارد جنگ با سوریه شد، کشورهای اسلامی به پا می‌خیزند، ایران و سایر کشورهای اسلامی در برابر تجاوز به سوریه بی‌تفاوت نخواهند ماند و اگر استکبار مرگ اسرائیل را می‌خواهد به سوریه حمله کند.

دخترانی تربیت کنیم که خدا از آنان راضی باشد

وی به مناسبت روز دختر اشاره کرد و با تبریک به دختران گفت: در زمان جاهلیت وجود دختران را ننگ می‌دانستند، پیامبر(ص) بشارت دادند به کسانی که فرزند اولشان دختر است که برای شوهرانشان خوش‌قدم هستند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: باید دخترانی در جامعه تربیت کنیم، که خداوند از آنان راضی باشند، متأسفانه امروز صحنه‌های در جامعه دیده می‌شود که در شأن دختران ایرانی نیست، باید وزارت امر به معروف و نهی از منکر تأسیس شود و به امر به معروف و نهی از منکر بپردازند.

17 شهریور نشان از مردانگی، مقاومت و دین‌باوری است

وی با گرامیداشت دهه حج و آماده شدن حجاج برای رفتن به سرزمین وحی ابراز کرد: حج مانند بقیه احکام اسلام دارای فلسفه است، قرآن می‌فرماید برای خودتان توشه تهیه کنید، در سفر حج باید تهذیب و تزکیه شد، مرحله به مرحله حج درس تزکیه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میردامادی با بیان این‌که در روز هفدهم شهریور قیام بزرگی اتفاق افتاد، ادامه داد: امام خمینی(ره) فرمودند هفده شهریوری نشان داد که قیامی که برای خداوند است، عقب‌نشینی نخواهد کرد و به همین دلیل است که 34 سال است انقلاب عقب‌نشینی نکرده است.

وی با بیان این‌که یاد 17 شهریور برای همه یاد مقاومت، مردانگی، دین‌باوری و خداباوری است، گفت: شخصیت‌ها و افراد بسیاری همچون شهید بهشتی در روز 17 شهریور حضور داشتند و یاد مقاومت و جانفشانی‌های امروز در انقلاب ما وجود دارد.

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت پرداختن خمس و زکات و نزدیک شدن هفته زکات اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید هر سود و هر غنیمتی به دست آوردید، یک پنجم این درآمد از آن خدا و رسول است، امروز دشمن در جهت خمس ندادن و زکات ندادن مردم برنامه‌ریزی کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میردامادی در ادامه به ارزش قرض‌الحسنه اشاره کرد و گفت: رسول‌الله(ص) فرمودند ارزش قرض‌الحسنه از صدقه بیشتر است، زیرا کسی که صدقه می‌گیرد، ممکن است محتاج نباشد، اما فردی که قرض‌الحسنه به او تعلق می‌گیرد، به طور قطع محتاج است.

وی ابراز کرد: امروز متأسفانه برخی عملیات‌های بانکی به تجارت تبدیل شده است، ابتدا به نام قرض‌الحسنه تبدیل شده و در ادامه سود‌هایی فراوانی در وام‌ها  از مردم گرفته می‌شود، آیا قیامت و یوم‌الحسابی وجود ندارد؟

دست یافتن به تقوای اخلاقی امری دشوار است

وی همچنین در خطبه اول افزود: دست یافتن به تقوای اخلاقی بسیار سخت است، از نمونه‌های تقوای اخلاقی کرامت است، کرامت یعنی دست یافتن به اخلاق خوب و باید در انسان مؤمن باشد و اگر نباشد، برای انسان یک خطر است.

امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر این‌که مؤمن باید خوش‌اخلاق باشد، اظهار کرد: انسان مؤمن همواره ناراحتی‌ها را در قلب پنهان می‌کند و خوشی‌ها و خوشحالی‌ها را در میان مردم اظهار می‌کند.

وی با تأکید بر این‌که امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: خدمت، محبت، اخلاق، نیکی را انسان باید در دنیا رعایت کند، انسان باید در دنیا به گونه‌ای زندگی کند، که اگر از دنیا رفت، همه گریه کنند، و سعادت ویژه انسان‌هایی است که در دنیا این چنین زندگی می‌کنند./914/پ201/س

ارسال نظرات