۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۱۸۳۳۵۹
مدیر حوزه علمیه امام صادق نقده:

رسالت طلبه و روحانیت جهانی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) نقده با بیان این که دنیای امروز تشنه معرفت و معنویت است، گفت: این امر مسؤولیت حوزه های علمیه را سنگین تر می کند و نشان می دهد که رسالت طلبه و روحانیت جهانی است.
حجت الاسلام منيري، مدير حوزه علميه نقده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نقده، حجت الاسلام حسین منیری، مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان نقده، صبح امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 92-93 در جمع طلاب و اساتید این مرکز علوم دینی اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم با همفکری، همدلی و همراهی با اساتید و مجموعه همکاران به سربازان مولایمان، امام زمان (عج) خدمت کنیم و همان گونه که امام عصر (عج) از ما خواسته است در مجاهدت علمی و معنوی تلاش کنیم.

 

مدیر حوزه علمیه نقده با اشاره به جایگاه حوزه های علمیه یادآور شد: حوزه علمیه جای شخصی و عادی نیست بنابراین وقتی وارد حوزه می شویم باید بدانیم در کدام مکان و جایگاه هستیم و متوجه باشیم که هدفمان چیست و به دنبال کدام هدف باید تلاش کنیم.

 

وی در ادامه با بیان این که انقلاب ما زمانی به پیروزی رسید که دین کم کم داشت افول می کرد، گفت: به برکت نعمت جمهوری اسلامی و به برکت خون های ریخته شده شهیدان در راه اعتلای کلمه الله، امروزه شاهد بالندگی حوزه های علمیه هستیم.

 

وی تصریح کرد: امروز در معادلات بین المللی و سیاسی حرف اول را بزرگان دینی و آموزه های دینی می زنند و دنیا به این باور رسیده است که فقط دین می تواند نجات بخش انسان ها و ملت ها باشد بنابراین این بزرگترین روزنه امید است که باید با روحیه ای با نشاط و انگیزه ای مضاعف تلاش کنیم.

 

وی با بیان این که دنیای امروز تشنه معرفت و آموزه های دینی است، افزود: مستضعفین جهان به تلاش و مجاهدت های علمی ما امیدوارند و این امر مسؤولیت ما را سنگین تر می کند چراکه رسالت یک طلبه و روحانی جهانی است.

 

حجت الاسلام منیری در پایان افزود: حوزه های علمیه باید با تمام امید به آینده، با نشاط، سر زندگی و انگیزه ای دو چندان دو مقوله را برای خود هدف قرار دهند که یکی تهذیب و معنویت و دیگری علم و پژوهش است.

 

گفتنی است، حوزه علمیه امام صادق (ع) نقده سال تحصیلی جدید را با یکصدو پانزده طلبه آغاز می کند که از این تعداد بیست و هفت نفر طلبه های ورودی امسال هستند./9362/پ202/ب

ارسال نظرات