۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۱۸۳۵۹۵

کتابخانه ملی میهمان ویژه نمایشگاه کتاب عمان شد

خبرگزاری رسا ـ رئیس کتابخانه ملی در دیدار با وزیر اطلاع‌رسانی عمان گفت: با تمام آثار منتشرشده سازمان اسناد ملی در نمایشگاه کتاب عمان شرکت خواهیم کرد.
کتابخانه ملی میهمان ویژه نمایشگاه کتاب عمان شد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، در دیدار عبدالمنعم بن منصور الحسنی وزیر اطلاع رسانی پادشاهی عمان و اسحق صلاحی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی که امروز دوشنبه 18 شهریور 92 انجام شد، بر گسترش همکاری ها در حوزه های کتاب، اسناد و تبادل مکتوبات تاریخی تأکید شد.

 

در این دیدار دکتر عبدالمنعم بن منصور با ابراز خوشحالی از حضور در سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و تشکر از استقبال وی و همراهان، این سازمان را مرکزی برای نشر و گسترش معارف اسلامی و نشان دادن واقعیات دین اسلام به جهانیان نامید و از حضور کتابخانه ملی در نمایشگاه بین المللی عمان دعوت کرد که با استقبال دکتر صلاحی رو به رو شد.

 

وزیر اطلاع رسانی عمان  بیان داشت: اعتقاد ما بر این است که پیشرفت هر کشوری فقط از طریق علم و دانش به دست می آید و امت ها و ملت های دارای سابقه تمدنی تأکیدشان بیشتر بر این مسئله است. همچنین در طول تاریخ، کتابخانه ها در دنیای اسلام نقش بسیار اساسی در رساندن پیام راستین و واقعی اسلام و تمدن اسلامی داشته اند. دکتر المنعم ادامه داد: ما از طریق علم و معرفت و پیام های انسانی، می توانیم رسالت اسلام و چهره واقعی اسلام را به دیگران منتقل کنیم و نشان دهیم که اسلام دین عدالت، تسامح و پیشرفت است.

 

وزیر اطلاع رسانی عمان همچنین با تأکید بر گسترش همکاری های بین کتابخانه ها و آرشیو های ملی دو کشور بیان داشت: بدون شک همکاری بسیار خوب و نزدیک که میان پادشاهی عمان و ایران وجود دارد می تواند به سایر مباحث و مسائل از جمله همکاری های اسنادی و کتابخانه ای نیز گسترش یابد و ما از این همکاری ها استقبال می کنیم.

 

اسحق صلاحی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با معرفی اجمالی سازمان و دست آوردهای بی نظیر آن مانند شیفت شب و مرجع مجازی بر گسترش همکاری های میان کتابخانه­ها و آرشیو های دو کشور تاکید و تصریح کرد: مشترکات فرهنگی و تاریخی فی مابین دو دولت و ملت می تواند بر عمق رابطه در زمینه های مختلف اثر بگذارد و در این زمینه علی رغم نداشتن تفاهم نامه ای میان دو کشور همکاری های خوبی صورت گرفته است. دکتر صلاحی ادامه داد: تاکنون هیأت هایی از کشورهای مختلف منطقه از جمله عمان برای آموزش دیدن در زمینه های حفظ و مرمت اسناد و نسخه های خطی به سازمان اسناد و کتابخانه ملی آمده اند و این همکاری ها انشاالله در آینده نیز ادامه خواهد یافت و همچنین امیدواریم در آینده نزدیک تفاهم نامه همکاری میان کتابخانه های ملی دو کشور به امضاء برسد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طراحی توطئه های دشمنان اسلام علیه این دین بزرگ، گفت: با توجه به طرح های مغرضانه دشمنان اسلام، همکاری های امت اسلامی بیش از پیش لازم است و رابطه گرم ایران و عمان می تواند الگویی در این زمینه باشد.

صلاحی در پایان ابراز امیدواری کرد تمام منابع موجود در رابطه با کشور عمان و ایران میان طرفین به صورت فهرست و اسکن شده، مبادله شود تا پژوهشگران دو طرف بتوانند به منابع بیشتری دسترسی داشته باشند.

 

در پایان این دیدار، هیأت عمانی از بخش های مختلف کتابخانه ملی بازدید و همچنین در ضیافت ناهار سازمان اسناد و کتابخانه ملی نیز شرکت کرد.

 

گفتنی است در این دیدار علاوه بر  عبدالمنعم بن منصور الحسنی، وزیر اطلاع رسانی عمان، سرپرست سازمان خبرگزاری های عمان، رئیس اداره اطلاع رسانی خارجی و چند تن از روزنامه نگاران و اصحاب فرهنگ و اندیشه پادشاهی عمان نیز حضور داشتند./998/د102/ق

ارسال نظرات