۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۱۸۳۸۹۴
عضو هیأت رییسه مجلس:

آمریکا از باتلاق عراق و افغانستان عبرت بگیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به این‌که آمریکا باید از عواقب خطرناک و جبران ناپذیر حمله نظامی به سوریه آگاه باشد، گفت: آمریکا باید از باتلاق جنگ های عراق و افغانستان عبرت بگیرد.
محمدحسين فرهنگي، عضو هيئت رئيسه مجلس

 محمدحسین فرهنگی، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که خاورمیانه از دیرباز منطقه‌ای حساس و مورد توجه برای شرق و غرب بوده است، اظهار داشت: کاهش میزان سلطه‌گری غرب در این منطقه هر از گاهی موجب جنجال‌آفرینی آنان برای راه‌اندازی جنگ برای تسلط بیشتر است.


وی با بیان این‌که تهدید نظامی سوریه از سوی آمریکا با اهداف متعددی صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: برخلاف تهدید‌های گذشته آمریکا که با هجمه وسیع رسانه‌ای همراه است و بلافاصله حمله نظامی صورت می گیرد، این بار شاهد تعلل سردمداران کاخ سفید برای حمله به سوریه هستیم که پیام‌های مختلفی می تواند داشته باشد.


فرهنگی با اشاره به این‌که حمله احتمالی آمریکا اوج حماقت سران ایالات متحده است و عامل اصلی در اضمحلال رژیم صهیونیستی خواهد بود، تصریح کرد: این تهدید نظامی بیش از آنکه به ضرر سوریه از باشد، به زیان کاخ سفید و سران رژیم جعلی صهیونیستی خواهد بود، چراکه در صورت تجاوز نظامی، کل منطقه متأثر از آن می شود.


نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به این‌که آمریکا باید به عواقب خطرناک و جبران ناپذیر حمله نظامی به سوریه آگاه باشد، گفت: آمریکا باید از باتلاق جنگ های عراق و افغانستان عبرت بگیرد و بیش از این به دنبلا ماجراجویی در منطقه خاورمیانه نباشد، چراکه ادامه چنین روندی موجی از خشم و نفرت جهانی نسبت به آمریکا را به دنبال دارد.


وی با بیان این‌که حمله سوریه، آمریکا را درگیر جنگ فرسایشی طولانی مدت دیگری خواهد کرد، افزود: آمریکا در صورت حمله به سوریه باید آثار و نتایج ناگوار آن را نیز بپذیرد، چراکه این اقدام بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل متحد تجاوزی آشکار محسوب شده و از سوی جامعه بین الملل محکوم است.


فرهنگی با بیان این‌که رییس جمهور آمریکا با اذهان بیدار عمومی در مخالفت با حمله سوریه مواجه است، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر لابی‌های صهیونیستی مصرانه به دنبال قانع کردن کنگره آمریکا برای حمله به سوریه هستند، غافل از این‌که تحقق این مسأله مساوی با تخلیه کامل شهرک ها و زیرساخت های اقتصادی و نظامی رژیم صهیونیستی./935/ت303/ع

ارسال نظرات