۲۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۱۸۴۰۵۰

اظهار تأسف امام جمعه ارومیه از عدم استراتژی موثر کشورهای اسلامی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ارومیه از این که کشورهای اسلامی استراتژی مشخص و موثری در قبال جنایات رژیم صهیونستی ندارند ابراز تاسف کرد.
حجت الاسلام فخري، مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام سید محمد فخری، امام جمعه موقت ارومیه و مدیر حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان غربی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر ارومیه با اشاره به جنایت های انجام گرفته در کشور های مسلمان منطقه اظهار کرد: تضعیف اسلام راستین و تقویت اسلام آمریکایی یکی از اهداف استکبار جهانی در خاورمیانه است.

 

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: توطئه تضعیف کشورهای اسلامی و تفرقه افکنی بین فرق و مذاهب اسلامی سابقه 300 ساله در خاورمیانه دارد که امروز به شیوه کاملا عریان اعمال و اجرا می شود.

 

حجت الاسلام فخری جنگ، ترور و کشتارهای وحشیانه مسلمان را دلیلی برای حفظ منافع نامشروع استکبار جهانی و تامین امنیت رژیم صهیونیستی دانست و با ابراز تأسف گفت: کشورهای اسلامی استراتژی مشخص و موثری در قبال این جنایات ندارند.


خطیب جمعه ارومیه، سرنگونی دولت قانونی مصر، تامین پول، سلاح و تجهیزات تروریست ها برای نابودی کشور سوریه ، دخالت نظامی خونبار در عراق و افغانستان را حرکاتی در جهت تضعیف مسلمانان و اقتدار رژیم صهیونیستی خواند و تاکید کرد:  تا زمانی که مسلمانان با اتحاد و انسجام در مقابل این توطئه ها ایستادگی نکرده اند، جنایات و اشغالگری و تجاوزگری استکبار جهانی ادامه خواهد داشت.


وی گفت : آمریکا و کشورهای استکباری غربی در حالی سوریه را به بهانه کاربرد سلاح های شیمیایی تهدید به دخالت نظامی می کنند که حتی شرکای خودشان اعتراف می کنند که آمریکایی ها و اروپایی ها ، تروریست های حاضر در کشور سوریه را به سلاح های شیمیایی تجهیز کرده اند.


حجت الاسلام فخری تصریح کرد: با توجه به اتحاد شوم کشورهای غربی علیه مسلمانان، کشورهای اسلامی چاره ای جز تقویت بیداری اسلامی ، اتحاد و همبستگی در قبال این اتحاد شوم ندارند.


وی در ادامه با تبریک دهه کرامت به ملت مسلمان ایران گفت: این دهه که مقارن با ولادت با سعادت دو تن از کریمه اهل بیت پیامبر بزرگوار اسلام (ص) است، برای ملت ایران دارای خیر و برکات بی شمار و نورانیت خاصی است.
مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی

دهه کرامت را فرصت مناسبی برای مطالعه و بازبینی سیره عملی و سبک زندگی ائمه اطهار (ع) دانست.

 

گفتنی است، پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه، حجت الاسلام محمدباقر سپهری، مسؤول دفتر نمایندگی بعثه رهبری در اداره کل حج و زیارت آذربایجان غربی گفت: یکی از مهم‌ترین مسؤولیت‌های این مجموعه اعزام روحانی همراه با کاروان‌های اعزامی به حج و عتبات عالیات است.

 

وی در ادامه به برگزاری 138 جلسه آموزشی در موضوعات احکام، مناسک، فلسفه، حج و تاریخچه آن و اماکن مقدس مکه اشاره کرد و افزود: در این دوره های آموزشی هزار و 412 نفر شرکت داشتند./936/پ202/ع

ارسال نظرات