۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۱۸۴۱۸۷
قائم مقام اداری مالی حوزه های علمیه خواهران کشور:

سه هزار طلبه چشم انداز توسعه حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام اداری مالی حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: با توجه به طرح های گسترش حوزه های علمیه خواهران در آذربایجان غربی آمار خواهران طلبه در این استان سه هزار نفر پیش بینی شده است که باید در تحقق آن کوشید.
طلاب خواهر

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، محسن خلج، قائم مقام اداری مالی حوزه های علمیه خواهران کشور، در حاشیه اختتامیه جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در سطح کشور300 مرکز علمیه خواهران فعالیت دارد که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد (سطح 2و3) به تربیت طلاب علوم دینی می پردازند.

 

وی تعداد خواهران طلبه در کشور را پنجاه هزار نفر اعلام کرد و افزود: از این مجموع 800 نفر در استان آذربایجان غربی مشغول فراگیری معارف اسلامی هستند.

 

 

وی با اشاره به پذیرش 200 نفر در سال تحصیلی جدید در حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: خواهران طلبه این استان در ده مدرسه مشغول تحصیل هستند.

 

 

خلج اضافه کرد: از 10 مدرسه علمیه خواهران آذربایجان غربی 9 مرکز برای طلاب سطح دو و یک مرکز برای طلاب سطح سه است.

 

 

وی با اشاره به برنامه های مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برای توسعه کمی و کیفی حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی تصریح کرد: در این راستا توسعه حداقل پنج مدرسه علمیه پیش بینی شده است که با تحقق آن تعداد خواهران طلبه این استان به سه هزار نفر خواهد رسید.

 

 

به گفته خلج، حوزه علمیه خواهران خوی، میاندوآب، سلملس، نقده و شاهین دژ از جمله پروژه های در حال توسعه و تکمیل هستند که تا پایان سال برای بهره برداری آماده می شوند.

 

 

وی در ادامه با اشاره به طرح توسعه پروژه مدرسه علمیه خواهران ارومیه گفت: این پروژه در حال حاضر از هفتاد در صد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و در شش ماهه دوم سال جاری به بهره برداری می رسد.


وی در پایان با تاکید بر همدلی و همکاری مسؤولان استان برای تکمیل و توسعه حوزه های علمیه استان گفت: در این رابطه نشستی با استاندار آذربایجان غربی داشتیم که امیدواریم نتایج خوبی را در راستای رشد و بالندگی مراکز حوزوی استان شاهد باشیم./936/ت303/ب

ارسال نظرات