۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۸۴۱۹۳
آیت الله صافی در دیدار اعضای کنگره مرحوم آخوند کاشی:

تجلیل از بزرگان علمی و سبک زندگی عالمان دین وظیفه همگان است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی زنده‌نگهداشتن یاد علمای ربانی را فریضه‌ای همگانی دانست و گفت: اخلاق کریمه‌ای که آن بزرگواران داشتند باید برای همه بازگو شود چرا که اگر این یادآوری اخلاق و صفات حمیده نباشد، کم‌کم فراموش خواهند شد.
ديدار اعضاي برگزار کننده کنگره مرحوم آخوند کاشي با آيت الله صافي گلپايگاني ديدار اعضاي برگزار کننده کنگره مرحوم آخوند کاشي با آيت الله صافي گلپايگاني

به گزارش خبرگزاری رسا، اعضای ستاد برگزار کننده کنگره مرحوم آخوند کاشی 23 شهریورماه با حضرت آیت الله صافی گلپایگانی دیدار کردند.


آیت الله نمازی امام جمعه کاشان و مسؤول این ستاد، در ابتدای دیدار گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام‌شده ارائه داد.


حضرت آیت الله صافی گلپایگانی نیز با تشکر و قدردانی از اعضای ستاد برگزاری این کنگره، گفت: امیدوارم به فضل خداوند بتوانید آن‌طور که باید، مقام علم و مکارم اخلاق و صفات حمیده‌ی آن عالم ربانی را به همگان معرفی کنید.


وی برگزاری کنگره‌های تجلیل از علما و خادمان دین را بسیار مهم خواند و ادامه داد: معرفی این سوابق روشن و پر افتخار به نسل حاضر و به خصوص جوانان موجب ارائه طریق و هدایت همگان خواهد شد.


این مرجع تقلید با اشاره به وجود علمای بزرگ در شهرهای مختلف ایران از جمله کاشان اضافه کرد: این افتخار مردم آن دیار و بلکه همه مردم ایران است که چنین بزرگانی را در دامان خود تربیت نموده که همه، خادمان دین و مبلغان مکتب بزرگ اسلام و ناشر معارف نورانی اهل بیت علیهم السلام بوده‌اند و باید مردم به این سابقه روشن و عظیم افتخار نمایند.

 

وی زنده‌نگهداشتن یاد علمای ربانی مثل مرحوم آیت الله آخوند کاشی و دیگر علمای بزرگ کاشان را فریضه همگان دانست و بیان داشت: باید راه آنها زنده شود، اخلاق کریمه‌ای که آن بزرگواران داشتند برای همه بازگو شود که اگر این یادآوری اخلاق و صفات حمیده نباشد، کم‌کم فراموش خواهند شد.


حضرت آیت الله صافی با اشاره به مقام والای علمی مرحوم آخوند کاشی بیان کرد: در سیره و صفات علما و بزرگانی همچون ایشان جنبه‌ها و کمالات معنوی بسیار زیاد است. اینها همیشه می‌خواستند راه، راه خدا باشد؛ و طریق، طریق اهل بیت علیهم السلام باشد. تجلیل و تکریم این عالمانی که با زهد و تقوای و ورع دین خدا را یاری نمودند و مردم را از انحراف نجات دادند و سدی محکم در مقابل توطئه دشمنان بوده و همیشه پاسخگوی شبهات بودند وظیفه شرعی و اخلاقی همگان است.


وی با اشاره به وجود دانشمندان و شاعران بزرگ در کاشان و اطراف آن بیان داشت: این شهر همیشه مهد تربیت بزرگان و شاعران و دانشمندانی بوده که در تاریخ از آنها به بزرگی یاد شده است و سابقه بسیار خوبی برای این شهر می‌باشد.


حضرت آیت الله صافی با اشاره به اشعار فتحعلی‌خان صبا درباره توحید و معرفة الله و نیز درباره زندگی و حالات امیرالمؤمنین علیه السلام و خدمات آن حضرت به اسلام بیان داشت: اشعار ایشان بسیار بلند و پر معنی و دارای صنایع شعری می‌باشد که لازم است امروزه شاعران و نویسندگان از آنها بهره ببرند.


وی در پایان این دیدار با قدردانی مجدد از اعضای این ستاد، فرمودند: شما آثار این بزرگان را زنده نگهدارید و به همگان بشناسانید تا همگان بخصوص جوانان ما مطلع باشند که باید سیرشان، خط و روش اهل بیت علیهم السلام و ولایت باشد./916/د102/ج

 

ارسال نظرات