۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۱۸۴۲۴۱
شیخ عیسی قاسم:

علم بدون ایمان سبب گمراهی انسان می‎شود

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین با بیان جایگاه علم و ایمان و راه رسیدن به آن گفت: انسان با علم بدون ایمان به ظلم و فساد کشیده می‎شود.
آيت الله شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين آيت الله شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين آيت الله شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین روز گذشته در دیدار با دانشجو‎یان دانشگاه‎های بحرین که در منطقه السنابس برگزار شد بر ضرورت توجه بیش از پیش به علم و ایمان تاکید کرد و گفت: استحکام شخصیت انسانیت به علم و ایمان است و انسان بدون علم از نظر قدرت بر تغییرات شی، ساخت و ساز و توسعه فرقی با حیوان ندارد.


وی افزود: همچنین اگر انسانی ایمان نداشته باشد به یک حیوان درنده تبدیل خواهد شد بنابراین علم و ایمان عامل کمال و رشد انسانیت است. هر انسانی باید علم را همراه با ایمان داشته باشد زیرا علم بدون ایمان انسان را به ظلم و فساد می‎کشاند و موجب از بین رفتن حیات بشری می‎شود.


وی رسالت بشریت در زمین را هدایت انسان و حرکت در مسیر عدل، ایمان و امنیت دانست و عنوان کرد: انسان باید به دنبال رسالت بشری خود باشد، حرکت در این مسیر صحیح سبب تقویت ایمان، نزول رحمت خدا، رسیدن به امنیت، سلامت ملی، گسترش عدالت و اقتدار خواهد شد.


این عالم بحرین ادامه داد: اگر انسانی به نفس خودش احترام نگذارد به طریق اولی نباید توقع احترام از طرف دیگران داشته باشد. احترام و مراقبت انسان از خودش مانعی از ورود به بدی‎ها و امور ناپسند می‎شود.


آیت الله شیخ قاسم توجه انسان‎ها به شهوت‎ و چالش‎ها و وسوسه‎های شیطانی را سبب عقب‎گرد انسان دانست و گفت: انسان‎ها برای اینکه بتوانند ذات و نفس خود را قوی کنند باید به شهوت، چالش‎ها و وسوسه‎های شیطانی توجه نکنند زیرا توجه به آن سقوط هر انسانی را دربر خواهد داشت.


وی اظهار داشت: انسان‎ها باید رسیدن به آرامش را در دیگران جستجو کنند به این صورت که اگر می‎خواهند به مقام آرامش دست‎یابند چاره‎ای جز فراهم کردن آن برای دیگران ندارند.


رهبر شیعیان بحرین رسیدن به علم و ایمان را در گروی تلاش خستگی ناپذیر بیان کرد و خاطرنشان ساخت: تلاش خستگی ناپذیر، تحمل سختی‎ها و مبارزه با عوامل بازدارنده از جمله راه‎های رسیدن به علم و ایمان است. دانش پژوهان باید همواره درپی هموار سازی مسیر رسیدن به علم و ایمان باشند.


وی در ادامه از جوانان بحرینی خواست که برای ادامه درس به کشورهای غربی و آمریکا نروند و گفت: شرایط و محیط کشورهای غربی و آمریکا به شکلی است که جوان از راه صحیح خارج و به مسائل دنیوی گرفتار می‎شوند بنابراین جوانان و دانشجویان بحرینی باید توجه داشته باشند که هیچ یک از کشورهای غربی و آمریکایی همانند بحرین نیستند./994/ب901/د

ارسال نظرات