۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۱۸۴۳۳۱

زائران آذربایجان شرقی در قالب 20 کاروان به حج اعزام می شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی با بیان این‌که زائران این استان در قالب 20 کاروان به حج اعزام می شوند، گفت: جوانترین و مسن‌ترین زائر حج امسال از آذربایجان‌شرقی هستند.
حجت الاسلام رسول مشهوري، مدير حج و زيارت استان آذربايجان‌شرقي

حجت الاسلام رسول مشهوری، مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که تمامی تمهیدات لازم برای رفاه حال زائران بیت الله الحرام از آغاز تا پایان این سفر معنوی پیش بینی شده است، اظهار داشت: امسال دو هزار و 317 زائر از استان در قالب 20 کاروان به حج تمتع اعزام می شوند.


وی با بیان این‌که 49 درصد را آقایان و 51 درصد را بانوان تشکیل می دهند، خاطرنشان کرد: تعداد زائران اعزامی امسال استان نسبت به سال قبل حدود 15 درصد و تعداد عوامل اعزامی از استان نیز حدود 47 درصد کاهش دارد، با این توضیح که امسال میزان زائران حج در سراسر استان های کشور کاهش داشته است.


حجت الاسلام مشهوری با بیان این‌که اعزام حجاج بیت الله الحرام با 9 پرواز بوئینگ 747 شرکت هواپیمایی ماهان از بامداد چهاردهم مهر به مدت چهار شبانه روز عملیاتی می‌شود، خاطرنشان کرد: زمان برگشت حجاج استان نیز از 15 تا 18 آبان ماه خواهد بود و برابر توافق سازمان حج و زیارت با فرودگاه تبریز مقرر شده برای تاخیرهای بیش از سه ساعت به زائران جریمه تاخیر پرداخت شود.


مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی با بیان این‌که جوانترین و کهنسال ترین زائر حج تمتع امسال از این استان است، تصریح کرد: جوان‌ترین حاجی 18 سال و مسن‌ترین زائر 88 سال سن دارند، که امیدواریم تمامی زائران بیت الله الحرام با سلامت کامل مناسک را  به جای آورده و به میهن باز گردند.


وی با اشاره به این‌که پروازهای رفت حجاج استان و زنجان از فرودگاه شهید مدنی تبریز از 14 مهر ماه آغاز و تا 17 مهر ادامه می یاید، خاطرنشان کرد: قبل از اعزام تمامی حجاج سلسله‌ همایش‌های آموزشی، امنیتی، بهداشتی و معرفتی برگزار شده که آمادگی‌ قبل از سفر برای همه زائران فراهم شده است.


حجت الاسلام مشهوری با اشاره به توصیه‌های ایمنی و بهداشتی برای مسافران حج، اظهار داشت: از عموم زائران و همراهان آنان درخواست می شود که سه ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور یافته و از آوردن انواع خوراکی، مایعات، آجیل و شیرینی و غذای گرم خودداری کنند.


وی ادامه داد: مسافران از آوردن مواد اسیدی شامل ترشی، آبلیمو، سرکه، شربت‌ها و اشیاء برنده و انواع قرص‌های کدئین‌دار شامل پارازولام - متادون و ترامادول خودداری کنند و مطلع باشند در صورت دستگیری به اتهام مواد مخدر از پرواز جا مانده و پنج سال ممنوع‌الخروج خواهند شد./935/ت302/ب

ارسال نظرات