۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۱۸۴۶۵۹

اتحادیه علمای یمن تهدیدات آمریکا علیه سوریه را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ اتحادیه علمای یمن اعلام کرد: تهدیدات آمریکا و هم پیمانانش برای حمله به سوریه و مداخله نظامی در امور این کشور محکوم است.
يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اتحادیه علمای یمن در اختتامیه کنفرانس "مقابله با فتنه‌های مذهبی و طایفه‌ای" که روز یکشنیه در صنعا، پایتخت یمن برگزار شد، از ملت سوریه خواست تا بر سر میز مذاکره نشسته و منافع کشور خود را در نظر بگیرند و آن را از نابودی حفظ کنند.

 

اتحادیه علمای یمن در بیانیه پایانی این کنفرانس، مداخلات آمریکا در امور یمن و همچنین تجاوزات زمینی، هوایی و دریایی به این کشور و کشتار مردم بی‌گناه یمن به وسیله هواپیماهای آمریکایی را خارج از چارچوب قانون دانست و از رهبران سیاسی این کشور و دولت یمن خواست تا سیادت، کرامت و استقلال این کشور را حفظ کنند.

 

در کنفرانس دو روزه "مقابله با فتنه‌های مذهبی و طایفه‌ای" که در روزهای شنبه و یکشنبه 23 و 24 شهریورماه در صنعا برگزار شد، شمار زیادی از علمای دین از مذاهب زیدی، شیعه و شافعی سنی حضور داشتند و بر ضرورت اقدام در جهت تقریب میان مذاهب اسلامی به گونه‌ای که تمام ویژگی‌های مذاهب حفظ شود، تأکید کردند.

 

علما در این کنفرانس همچنین خواستار دوری از فضای اختلافات سیاسی و جلوگیری از تأثیرات منفی آن بر روابط اجتماعی و دینی میان مسلمانان شدند.

 

این کنفرانس روز یکشنبه با چند توصیه از جمله جُرم دانستن تکفیر، دعوت به گفت‎وگو میان مذاهب اسلامی و دوری از فتنه طایفه‌ای و مذهبی پایان یافت. /982/ب102/د

منبع: تقریب

ارسال نظرات