۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۸۴۷۳۴
معاون آموزش دانشگاه قرآن و حدیث:

260 دانش‌پژوه در دانشگاه قرآن و حدیث تحصیل می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش دانشگاه قرآن و حدیث گفت: امسال در 34 کد رشته تحصیلی جذب صورت گرفته است که در دوره‌های حضوری 992 نفر مصاحبه شده و از این میان 260 نفر پذیرش شدند.
دانشگاه قرآن و حديث
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هادی حجت معاون آموزش دانشگاه قرآن و حدیث پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه قرآن و حدیث، با بیان این‌که امسال پانزدهمین افتتاحیه دانشگاه قرآن و حدیث برگزار می‌شود، گفت: این دانشگاه از سال 78 آغاز به کار کرده و فضل الهی تا کنون پیشرفت‌های خوبی داشته است.
وی با اشاره به آمار جذب دانشجو در سال تحصیلی جدید این دانشگاه، ابراز کرد: امسال در 34 کد رشته تحصیلی جذب صورت گرفته است که در دوره‌های حضوری 992 نفر مصاحبه شده و از این میان 260 نفر پذیرش شدند.
معاون آموزش دانشگاه قرآن و حدیث ادامه داد: از میان پذیرفته شدگان 224 نفر در مقطع ارشد و 21 نفر در مقطع دکتری دانشگاه قرآن و حدیث پذیرفته شدند.
حجت با بیان این که جهت گیری دانشگاه بیشتر به سمت تحصیلات تکمیلی است، اظهار کرد: امسال مقطع کارشناسی این دانشگاه به سبب برخی از مشکلات به نیمسال دوم منتقل شد.
وی ادامه داد: رشد رشته‌های این دانشگاه از ابتدا تا کنون بسیار مشهود است؛ در این چند سال اخیر رشد قابل توجهی در مقطع ارشد و دکتری داشته ایم و سال 91 شش رشته دکتری، ده رشته ارشد و چهار رشته کارشناسی بود.
معاون آموزش دانشگاه قرآن و حدیث افزود: امسال در مقطع دکتری برای نخستین بار رشته علوم و معارف نهج‌البلاغه و در کارشناسی ارشد رشته قرآن و کلام امامیه اضافه شده‌ است.
حجت با بیان این‌که مجموع رشته‌های دانشگاه قرآن و حدیث بیست و پنج رشته است، افزود: در بخش دکتری نیز به دنبال افزایش رشته‌ها هستیم تا رشته‌های متنوعی در مقطع دکتری داشته باشیم.
وی ادامه داد: تعداد واحدهای دوره کارشناسی 135 و ارشد 32 به همراه چهار واحد پایان نامه و دکتری 36 واحد که 12 تا 18 واحد آن رساله است.
معاون آموزش دانشگاه قرآن و حدیث اظهار کرد: نمره قبولی دورس مقطع کارشناسی 10، ارشد 12 و دکتری 14 است و معدل هر نیمسال حداقل در کارشناسی 12، ارشد 14 و دکتری 16 است.
حجت با اشاره به امکانات مناسب در نظر گرفته شده برای دانش‌پژوهان دانشگاه قرآن و حدیث، گفت: امیدواریم دانش‌پژوهان از این امکانات در راستای تحصیل علم و دانش استفاده کنند.
وی در پایان دانش‌پژوهان را به رعایت مقررات و ضوابط آموزشی به ویژه در بحث حضور و غیاب‌ توصیه کرد./927/پ202/ی
ارسال نظرات