۲۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۸۴۸۱۲
امام جمعه قم:

توجه رییس جمهور به مسأله حجاب نقطه ارزشمندی در کارنامه دولت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با تأکید بر این‌که فضای دانشگاه‌ها باید فضای علمی، رشد کشور، اخلاق، معنویت و عفاف و حجاب باشد، گفت: توجه رییس جمهور به بحث عفاف و حجاب در جلسه هیأت دولت نقطه ارزشمندی در کارنامه دولت است.
نماز جمعه قم به امامت آيت الله حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت برگزار شد، با بیان این که امامت و رهبری در اسلام بر سه پایه حاکمیت، هدایت گری و اسوه بودن استوار است، گفت: در اسلام اساس رهبری اسوه بودن است.
وی ادامه داد: مردم بر اساس رفتار و گفتار، امام را می‌بینند و بر اساس آن راه امام را انتخاب می کنند و هدایت می‌شوند، انسان راه یافته به امام حاکمیت وی را نیز می‌پذیرد.
تکیه بر ظرفیت‌های درونی و اعتقاد به خدا عامل موفقیت در جنگ
امام جمعه قم با اشاره به هفته دفاع مقدس علت‌های پیروزی مردم در طول انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: ملت، سپاه، ارتش، ‌بسیج و رزمندگان اسلام با امید به خدا و امدادهای غیبی وارد صحنه جهاد شدند و انسانی که به این امید بیاید نه به امید ادوات جنگی قطعا پیروز می‌شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روحیه ایثار و شهادت طلبی را از دیگر عوامل موفقیت در جنگ تحمیلی ذکر کرد و اظهار داشت: شهادت برای رزمندگان و خانواده‌های آنها افتخار بود و چنین روحیه‌ای به پیروزی کمک می‌کند.
نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تکیه به ظرفیت‌های درونی عامل موفقیت هر کشوری است، افزود: در دوران جنگ تحمیلی کمبودها با نوآوری‌ها و توجه به ظرفیت دورنی از بین رفت.
مدیر حوزه‌های علمیه یکی از درس‌های بزرگ ملت از دوران دفاع مقدس را وابستگی به خود و ارزش‌ها دانست و گفت: عامل معنویت و اعتقاد به خدا نیز سهم بزرگی در پیروزی انقلاب داشت.
آیت‌الله حسینی بوشهری قدردانی از رزمندگان دروان دفاع مقدس را یکی از راه‌های تداوم انقلاب اسلامی خواند و افزود: پیامبر اسلام در مجلسی که رزمندگان بدر حضور داشتند احترام فراوانی برای آنها قائل شد؛ اگر این سیره پیامبر مورد توجه ما قرار گیرد نسل جوان متوجه جایگاه والای رزمندگان جنگ تحمیلی می‌شود و با اقتدا به آنها آماده جانفشانی برای حفظ انقلاب می‌شوند.
ضرورت تبیین رشادت‌های رزمندگان
وی وظیفه هنرمندان، سیاستمداران و روحانیان در عرصه تبیین ایثار و شهادت طلبی رزمندگان را سنگین ارزیابی کرد و گفت: رشادت‌های رزمندان باید به تصویر کشیده شود تا به عنوان خاطره‌ای ماندگار باقی بماند.
اهتمام دولت به از بین رفتن گرانی
امام جمعه قم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر از بین رفتن گرانی و بهبود وضعیت اقتصادی مردم،‌ ابراز کرد: از دولت می خواهیم همانگونه که دغدغه خودشان نیز هست در مسائل اقتصادی جدی باشند تا شاهد بالا رفتن قیمت‌ها نباشیم،‌ مردم ما صبور هستند و ما هم باید به وظیفه خود عمل کنیم.
ایران پرچم دار علم و اخلاق باشد
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس، بر ضرورت توجه مراکز آموزشی به امر تعلیم و اخلاق تأکید کرد و افزود: از نظر فن آوری برخی کشورها از ما جلوتر هستند اما کشور ما باید پرچم دار علم توأم با اخلاق باشد.
فضای دانشگاه‌ها بدور از جنجال‌های سیاسی باشد
نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که در آغاز سال تحصیلی نباید مسائل غیر علمی به ویژه سیاسی فضای دانشگاه‌ها را تحت تأثیر قرار دهد، گفت: ما خاطره خوشی از گذشته که دانشگاه‌ها اتاق جنگ شد و از بی دینی در آن سخن گفته شد، نداریم؛ ملت انقلاب کرده و متدین ما اجازه تکرار چنین حرکاتی را نخواهد داد.
مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این‌که فضای دانشگاه‌ها باید فضای علمی، رشد کشور، اخلاق و معنویت و عفاف و حجاب باشد، تصریح کرد: از ریس جمهور که در جلسه هیأت دولت به مسؤولان سفارش حجاب و عفاف کردند تشکر می کنیم، این نقطه ارزشمندی در کارنامه رییس جمهور است که رسما بحث عفاف و حجاب را مورد سفارش قرار دادند.
آمریکا به دنبال راه‌حل سیاسی در سوریه است
آیت‌الله حسینی بوشهری در ادامه با اشاره به اتفاقات سوریه، خاطرنشان کرد: پیش بینی ایران درباه سوریه محقق شد و مشخص شد که راه‌حل سوریه جنگ نیست؛ استکبار جهانی که مدام با همکاری و هماهنگی رسانه‌های خود بر طبل جنگ می‌کوبید امروز محترمانه کنار کشیده و به دنبال یک خط سیاسی می‌گردد.
وی ادامه داد: آمریکا مشاهده کرد که ملت های مقاوم بیکار ننشسته‌اند و متوجه شد که آمدنش به منطقه نابودی برای آنها به دنبال دارد./927/پ201/ی
ارسال نظرات