۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۱۸۴۸۸۰
نماینده خبرگان رهبری:

شهادت عالی‌ترین مقام انسانیت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: شهادت بالاترین مقام انسانیت سات که انسان را به کمال مطلق یعنی به پروردگار نظام هستی می رساند.
هاشم زاده هريسي

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم زاده هریسی همزمان با هفته دفاع مقدس امروز با حضور در وادی رحمت تبریز و مزار شهدا ، ضمن ادای احترام به ارواح پاک شهیدان، با آرمان های والای بنیانگذار انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق کرد.

 

وی در حاشیه این حضور در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: خدا را شکر می کنیم در سفری که به آذربایجان داشتیم به زیباترین عرصه ای که در این سفر با آن روبرو شدم عرصه وادی رحمت و مزار متبرکه شهداست زیرا از این وادی و از این مزار مقدسه خاطرات زیاد و زیبایی در دل من نهفته است.

 

حجت الاسلام والمسلین هاشم زاده هریسی با بیان این که در دوران دفاع مقدس بر سر اکثر این عزیزان قرآن گرفته ام و پشت سرشان عازم جبهه ها شده ام، افزود: در جبهه ها نیز بر سرشان قرآن گرفته و گونه هایشان را بوسیده ام و با بوسه ها گردو غبار صورتشان را گرفته ام سپس پشت سرشان عازم خط مقدم شده ام و در آنجا آثار و برکات و پیروزی هایشان را دیده ام و دعایشان نموده ام و بالاخره با جنازه های مقدس برخی شان و با جراحات بدن برخی دیگرشان برگشته ام.

 

وی با بیان این‌که اینک در عرصه سالگرد آن دوران های زیبای ایثارگری یعنی دوران دفاع مقدس نشسته ایم و بر روحشان فاتحه می خوانیم و دعایشان می کنیم، افزود: از خداوند می خواهیم ما را  از روح آن بزرگواران خجل و شرمنده مسازد و خانواده های این شهدا، جانبازان و رزمندگان اسلام را در هر دو جهان سرافراز بفرماید روحشان شاد و همسنگرانشان سلامت و سربلند و خانواده هایشان سرافراز باد.

 

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که شهدای ما آنقدر عظمت دارند و بر گردن ما آنقدر حق دارند که از ادای آن عاجزیم و ما از ارواح پاک شهدا شرمنده ایم، ادامه داد: منظور این نیست هیچ کاری در این عرصه نشده است، بلکه منظور اینست در آن حدی که کار باید انجام می شد ومی توانستیم انجام دهیم در آن حد انجام ندادیم کارهای خوب و بزرگ انجام گرفته اما سؤال اینست آیا می توانیم بیشتر از این و بهتر از این کار کنیم و بیش از این پیشرفت داشته باشیم یا خیر؟!

 

وی ادامه داد: سؤال این است چرا ما نتوانستیم با این انقلاب و نظام قدرتمند اسلامی و مردمی در تمام  ابعاد اقتصادی و فرهنگی یک کشور نمونه و برتر در جهان بشویم و ما می توانستیم و امکانات و توان آن را داشتیم آنقدر پیشرفت کنیم که ایران را به بهشت دنیا مبدل سازیم مردم و جوانان را فرشته گونه تربیت کنیم و به جهان بگوییم بیایید این چنین باشید ما کارهای بزرگ انجام داده و پیشرفتهایی هم داریم ولی از آن نقطه ایده آل که باید به آن می رسیدیم و می توانیم برسیم.

 

حجت الاسلام والمسلین هریسی افزود: در صورتی که نیت ها خوب و شعارها صادقانه است همه ما می خواهیم نظاممان را قوی سازیم، پیش برویم و کشورمان را به پیش ببریم ولی با این حال چرا در آن حد نتوانستیم چرا در عرض 35 سال به یک ابرقدرت اقتصادی، علمی، صنعتی و سیاسی تبدیل نشدیم، باید با پاسخ به این سؤالات به دنبال تعالی بود./935/د102/س

ارسال نظرات