۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۱۸۵۲۶۸
معاون طب سنتی وزارت بهداشت:

آموزه‌های طب سنتی وارد کتاب‌های درسی دانش‌آموزان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ محمود خدادوست، معاون طب سنتی وزارت بهداشت گفت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر احیا و توسعه طب سنتی ایرانی‌ ـ ‌اسلامی و اهتمام جدی دولت بر تحقق این مهم، آموزش و پرورش نقش مهمی را در اجرایی شدن و تحقق این هدف بر عهده دارد.
خداددوست
 
به گزارش خبرگزاری رسا، محمود خدادوست، معاون طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وارد شدن مباحث مربوط به آموزه‌های طب سنتی به کتاب‌های درسی دانش‌آموزان خبر داد و گفت: موضوع گنجاندن مباحث طب سنتی در کتاب‌های درسی که از سوی معاونت طب سنتی وزارت بهداشت پیشنهاد شده، مصوبه هیات دولت نیز هست.
 
 خدادوست بیان کرد: هدف از گنجاندن مباحث طب سنتی در کتاب‌های درسی مدارس آن است که بتوانیم متونی درباره حفظ تندرستی و سلامت را با به‌کارگیری روش‌های طب سنتی به دانش آموزان آموزش دهیم.
 
معاون طب سنتی وزارت بهداشت با اعلام این خبر که مباحث طب سنتی به‌طور قطع امسال وارد کتاب‌های درسی نخواهد شد، افزود: ابتدا متون آموزشی طب سنتی باید از سوی کارشناسان آموزش و پرورش و وزارت بهداشت تایید تا در نهایت وارد کتاب‌های درسی شود. ورود طب سنتی به کتاب‌های درسی از برنامه‌های وزارت بهداشت است و این وزارتخانه بر گنجاندن این مباحث در کتاب‌های درسی تاکید دارد.
 
خدادوست در ادامه از برپایی نشست‌هایی در این زمینه خبر داد و گفت: در تدارک برگزاری نشست‌های مشترکی با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش هستیم تا مباحث حفظ تندرستی بر اساس آموزه‌های طب سنتی در تالیفات کتاب‌های درسی دانش‌آموزان لحاظ شود. در این نشست مشترک، راهکارهای اجرایی و عملی افزودن مباحث حفظ تندرستی بر اساس آموزه‌های طب سنتی ایرانی و اسلامی در تالیفات کتاب‌های درسی دانش آموزان بررسی می‌شود.
 
وی افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر احیا و توسعه طب سنتی ایرانی‌ ـ ‌اسلامی و اهتمام جدی دولت بر تحقق این مهم، آموزش و پرورش نقش مهمی را در اجرایی شدن و تحقق این هدف بر عهده دارد.
 
خدادوست در پایان اظهار کرد: انتظار داریم این تعامل و راهکارهای اجرایی هر‌چه سریع‌تر به نتیجه برسد تا بتوانیم آموزه‌ها و تعالیم اصلاح سبک زندگی بر اساس آموزه‌های تعالیم طب سنتی را در کتاب‌های درسی مدارس وارد کنیم./998/د102/ق
ارسال نظرات