۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۱۸۵۲۹۴
نگاه بی بی سی؛

خواسته های هیگ در دیدار با ظریف

خبرگزاری رسا ـ ویلیام هیگ: اگر ایران در مسیر درست گام بردارد ما هم حاضر خواهیم بود از بسیاری جهات گام های متقابل برداریم.
ديدار ويليام هيگ و محمدجواد ظريف

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی فارسی در خبری گفت: وزرای امور خارجه ایران و انگلیس برای اولین بار پس از روی کار آمدن دولت جدید ایران با هم دیدار کرده اند. این ملاقات بعد از ظهر دوشنبه به وقت نیویورک (10 و 30 دقیقه شب به وقت تهران) در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک انجام شد.
بی بی سی در حالی که تلاش دارد محتویات این دیدار را به ضرر ایران و تنها به سود منافع انگلیس جلوه دهد گفت: ویلیام هیگ درباره برنامه اتمی ایران، مناقشه سوریه و اشارات رئیس جمهوری ایران به تلاش برای بهبود روابط با غرب، با همتای ایرانیش صحبت کرده است.
این شبکه در ادامه با تحلیل این دیدار افزود: انگلیس می داند که وقت آن است بیانیه ها با گام های ملموس توسط ایران برای پاسخ به نگرانی های جامعه جهانی در مورد نیات ایران همراه شود. اگر چنین گام هایی برداشته شود در آن صورت به اعتقاد ویلیام هیگ امکان ایجاد رابطه ای سازنده تر میان انگلیس و ایران وجود خواهد داشت.
این گفته ها در حالی است که آقای ویلیام هیگ در گفتگو با خبرنگاران گفته است: ایران در صورتی که مسیر در مسیر درست گام بردارد ما هم حاضر خواهیم بود از بسیاری جهات گام های "متقابل" برداریم.
بی بی سی فارسی در ادامه گفت: ویلیام هیگ از ایران خواسته است با پایان دادن به حمایت از بشاراسد و حمایت از یک معاهده صلح در سوریه که سازمان ملل تلاش دارد میانجیگری کند، "نقشی سازنده" در بحران سوریه بازی کند.
این شبکه در ادامه به نقل از آقای هیگ افزود: حادثه سفارت انگلیس خسارت زیادی به روابط دو طرف وارد کرد اما با آقای ظریف تصمیم گرفته ایم که از طریق مقامات زیر نظرمان، برای بهبود روابط بیشتر کار کنیم./1421/1409/ح

 

ارسال نظرات