۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۱۸۵۳۳۹
آیت الله نوری همدانی:

هیچ‌گاه سوریه را تنها نخواهیم گذاشت/ ارتباط با دیگر کشورها باید از موضع اقتدار باشد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی دفاع از جریان مقاومت و محور اصلی آن در منطقه را استراتژی دائمی و تغییر ناپذیر جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد که هرگونه ارتباط با کشورهای مختلف دنیا باید از موضع اقتدار و برابری باشد.
آيت الله نوري همداني آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که مسجد اعظم قم برگزار شد، دفاع از جریان مقاومت و سوریه را استراتژی تغییر ناپذیر و دائمی جمهوری اسلامی ایران دانست.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: ما هیچ گاه از دفاع از مردم سوریه دست برنخواهیم داشت و به حمایت خود از آنها به عنوان محور مقاومت ادامه خواهیم داد.

 

رژیم صهیونیستی تهدیدی برای منطقه و بشریت است 

وی در ادامه سخنان خود رژیم صهیونیستی را یک رژیم اشغالگر، جعلی و غاصب دانست و تصریح کرد: این رژیم با در اختیار داشتن زرادخانه های اتمی و هسته ای،‌ تهدیدی جدی برای جهان، منطقه و بشریت است و ما هیچ گاه از مبارزه با این رژیم دست برنخواهیم داشت.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته ای را حق مسلم جمهوری اسلامی ایران ارزیابی و خاطرنشان کرد: ما همان گونه که تلاش برای دستیابی و استفاده از سلاح های کشتار جمعی و هسته ای را حرام می دانیم، به همان اندازه نیز در دفاع از حقوق خود در استفاده صلح آمیز از این انرژی برای پیشرفت های علمی و پزشکی و تامین دیگر نیازهای خود جدی هستیم.

 

این مرجع تقلید همچنین گریزی به تحولات کنونی منطقه ای و جهانی زد و یادآورشد: هرگونه ارتباط با کشورهای مختلف به جز رژیم صهیونیستی باید از موضع اقتدار و برابری باشد.

 

تاکید بر ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه

حضرت آیت الله نوری همدانی با تبریک هفته دفاع مقدس و تجلیل از ایثارگری رزمندگان، شهدا و جانبازان، بر ضرورت ترویج فرهنگ جهاد و شهادت از سوی اصحاب رسانه و مسؤولان در جامعه تاکید کرد و گفت: به برکت جانفشانی رزمندگان،‌شهدا و جانبازان امروز نظام اسلامی قدرتمندتر از هر زمان دیگر برای دفاع از خود و حقوق مسلم ملت آماده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرازهایی از فرمایشات مولای متقیان حضرت علی(ع) در کتاب شریف نهج البلاغه، نزاع حق و باطل را یک نزاع همیشگی دانست و گفت: همواره باید در مسیر حق گام برداشت و این مهم نیز میسر نمی شود مگر این که مسیرهای باطل را به درستی بشناسیم./924/پ202/ج

ارسال نظرات