۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۸۵۷۹۷
آیت الله مظاهری:

دشمن از تقابل نظامی با ایران ناامید شده است/ فساد اداری و اقتصادی از مصادیق جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مظاهری گفت: ایمان و اخلاص عمل و تبعیت از ولایت فقیه مهمترین علت موفقیت رزمندگان در جنگ تحمیلی بود و امروزه هم باید با الگو پذیری از جنگ تحمیلی به مبارزه با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن پرداخت.
آيت الله حسين مظاهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری از مراجع تقلید و رییس حوزه علمیه اصفهان، در مسجد حکیم اصفهان در جمع فرماندهان و افسران ارشد نیروهای مسلح اصفهان که برای اقامه نماز وحدت نیروهای نظامی اصفهان در آخرین روز هفته دفاع مقدس در این مسجد گرد آمده بودند، گفت: جنگ تحمیلی تنها جنگ با صدام و ارتش عراق نبود بلکه جنگ با کل دنیا بود و ما در این جنگ نابرابر پیروز شدیم.
وی خاطرنشان کرد: سران کشورهایی که در جنگ به صدام کمک می کردند به او قول داده بودند که شش روزه ایران را فتح خواهد کرد، هدف آنها از این جنگ نابودی و براندازی نظام اسلامی بود ولی مردم ما با سرافرازی پس از هشت سال به جنگ خاتمه دادند، در این هشت سال با وجود این که خسارت های بسیاری دیدیم ولی دستاوردهای مهمی داشتیم.
این مرجع تقلید شهدا را سرمایه های انقلاب و کشور خواند و افزود: در جنگ تحمیلی نه تنها آمریکا شکست خورد بلکه با ایستادگی و مقاومت مردم و نیروهای مسلح آمریکا مانند کاغذی پاره پاره و دور انداخته شد ضمن این که تفکر کمونیست که دین را افیونی برای زندگی انسان می دانست در جنگ تحمیلی زیر سؤال رفت.
حضرت آیت الله مظاهری در ادامه تصریح کرد: رزمندگان در دفاع مقدس با استفاده از سرمایه های دینی و تکیه بر ولایت فقیه و رهبری دینی به مقاومت در برابر دشمن پرداختند و همه دنیا شاهد بودند که رزمندگان با انگیزه های دینی در برابر قدرت های دنیا ایستادند و پیروز شدند.
رییس حوزه علمیه اصفهان دشمنان را به واسطه قدرت نیروهای نظامی کشور نا امید از تقابل نظامی با ایران خواند و اظهار داشت: اگر دفاع مقدس و جنگ تحمیلی برای ما افتخار است به این دلیل است که نیروهای نظامی ما در جنگ تحمیلی ایمان و عمل خالص را سر لوحه کار خود قرار دادند و با تکیه بر ولایت فقیه توانستند افتخار آفرینی کنند.
استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به اهمیت هفته دفاع مقدس گفت: باید اهمیت این هفته و مراسم های آن مانند دهه محرم باشد زیرا ما در این جنگ نابرابر دنیا را با کمترین امکانات شکست دادیم و به همین خاطر است که باید به دفاع مقدس بسیار اهمیت داد.
نیروهای مسلح وحدت خود را باید حفظ کنند
حضرت  آیت الله مظاهری از نیروهای نظامی اصفهان تقاضا کرد وحدت خود را حفظ کنند و تصریح کرد: به واسطه این وحدت و زیر پرچم ولایت فقیه است که توانستیم هشت سال جنگ را با نبود امکانات پشت سر گذاشته و پیروزمند شویم و دشمنان هم نتوانستند هیچ غلطی بکنند، در زمان جنگ وحدت میان نیروهای مسلح بسیار زیاد بود و امروزه هم این وحدت قطعا حفظ شده است.
این مرجع تقلید خاطر نشان کرد: در جنگ امید به خدا بود که به رزمندگان نیرو می داد، زیارت عاشورا و نماز شب و رابطه با اهل بیت و ایمان رزمندگان بود که باعث شد در جنگ پیروز شویم و حتی یک وجب از خاک کشور در چنگال دشمنان اسیر نشد.
وی تقلید ولایت و رهبری دینی را عمود خیمه اسلام خواند و ابراز داشت: اگر رهبری امام خمینی و تبعیت نیروهای نظامی، مردم و رزمندگان از رهبریت امام خمینی در دوران جنگ نبود ما دچار شکست می شدیم و امروزه هم نیروهای نظامی باید با الگو پذیری از رمز موفقیت خود در جبهه ها از ولایت و رهبری در همه زمینه ها تبعیت و پیروی کنند.
جنگ فرهنگی همانند جنگ نظامی خطرناک و مهم است
حضرت آیت الله مظاهری فساد اداری، اقتصادی و اخلاقی را از مصادیق جنگ فرهنگی برشمرد و تصریح کرد: باید همانطور که در جبهه جنگ نظامی پیروز شدیم در جنگ نرم هم پیروز شویم، همانطور که در جنگ سخت یأس و نا امیدی و قبول شکست در قاموس میروهای نظامی نبود امروزه هم باید با همین روحیه به مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمن پرداخت.

رییس حوزه علمیه اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان در جنگ سخت بسیار مفتضحانه از ما شکست خوردند و امروزه هم باید در جنگ نرم به همین صورت دشمنان را مغلوب کنیم و مقابله و مبارزه با مشکلات فرهنگی و تهاجم فرهنگی دشمن بدون همت و تلاش نیروهای نظامی ممکن نیست./939/پ202/ج

ارسال نظرات