۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۱۸۶۰۸۳
امام جمعه تبریز خطاب به مقامات آمریکا:

گزینه نظامی پاسخی کوبنده به همراه دارد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: این‌که مقامات آمریکایی و صهیونیستی بارها جمله روی میز بودن گزینه‌های نظامی را به کار می برند، نشان دهنده عجر آنها از تهدید نظامی انقلاب اسلامی ایران است.
آيت الله شبستري  امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه عاشورا با بیان این‌که نیروهای مسلح کشور به ویژه سپاه و بسیج بیش از هر زمان دیگری آماده مقابله با هرگونه تهدید نظامی دشمنان نظام اسلامی هستند، اظهار داشت: حفظ و صیانت از کشور جزو وظایف اصلی سپاه پاسداران است.


وی با بیان این‌که انسان‌های مؤمن، وظیفه‌شنایس، متدین و ولایت‌مدار برای نهاد مقدسی چون سپاه گزینش می‌شوند، خاطرنشان کرد: پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سربازان حضرت ولی‌عصر(عج) در مقابل رذایل اخلاقی، باید صبر فردی داشته باشند و در حفظ وحدت و همگرایی آحاد جامعه بکوشند.


آیت‌الله شبستری سپاه را نهادی برای حراست از انقلاب و دستاوردهای آن معرفی کرد و گفت: موفقیت‌های سپاه تنها در دوران دفاع مقدس خلاصه نمی شود، امروز شاهد نقش‌آفرینی این نهاد انقلابی و ولایی در عرصه‌های نظامی، فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و سازندگی هستیم.


نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان اخیر اوباما رییس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهار داشت: این‌که مقامات آمریکایی و صهیونیستی بارها جمله روی میز بودن گزینه‌های نظامی را به کار می برند، نشان دهنده عجر آنها از تهدید نظامی انقلاب اسلامی ایران است.


امام جمعه تبریز با بیان این‌که خوی استکباری و جنگ‌افروزی آمریکا و اسرائیل بر کسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: به این دو خبیث پیام می‌دهیم، اگر گزینه نظامی روی میز شماست؛ دست نیروهای مسلح ایران نیز روی ماشه است تا در مقابل کوچک‌ترین تهدید تلاویو و همه مناطق اشغالی را با خاک یکسان کنند.


وی با تشریح دستاوردهای نظامی و دفاعی نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول سه دهه گذشته گفت: پهبادهای ساخت سپاه دنیا را مبهوت کرده است، در حقیقت امروز پاسداران با ارتقای دانش دفاعی و نظامی نقش نگهبانی و حراست از انقلاب و دستاوردهای آن را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند.


همچنین احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی با اشاره به نقش ارزشمند سپاه در سازندگی مناطق زلزله‌زده ارسباران اظهار داشت: سال گذشته در چنین روزهایی 400 هزار نفر زیر چادرها زندگی می‌کردند و 5 هزار کیلومتر مربع از وسعت استان با خاک یکسان شده بود، اما امروز به برکت همراهی سپاه همه امکانات در این مناطق مستقر شده است.


وی فرماندهان و شهدای سپاه عاشورا را اسوه دلباختگی و دلدادگی به انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: حضور فرماندهی سپاه عاشورا در موضوعات مختلف که چه بسا موضوعات نظامی هم نبودند برای استان مغتنم بود، نقش ایشان در توسعه استان و پشتیبانی از صنعت و تولید غیرقابل انکار است.


بنابر این گزارش، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم اعلام کرد؛ سردار علی اکبر پورجمشیدیان فرمانده سابق لشکر عاشورای آذربایجان شرقی به عنوان مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در امور سپاه استانی منصوب می‌شود.

 

خام فروشی نفت هیچ فایده ای برای ایران ندارد

بر اساس گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی همچنین امروز در نوزدهمین همایش صادرات غیرنفتی تبریز با بیان این‌که لازمه تحقق حماسه اقتصادی مشارکت مردم در تولید و افزایش صادرات غیرنفتی کشور است، اظهار داشت: خام‌فروشی نفت برای درآمدهای ارزی هیچ فایده ای به اقتصاد کشور ندارد.


وی با بیان این‌که اقتصاد دولتی نتیجه‌ای جز کاهش کیفیت تولید و افزایش قیمت تمام شده کالا چیزی عاید کشور نمی کند، خاطرنشان کرد: باید برای بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ارزش گذاشت، چراکه هر گونه سرمایه گذاری با ایجاد اشتغال، رفع مشکلات اجتماعی و کاهش فقر همراه است.


نماینده خبرگان رهبری اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی را زمینه ای برای ورود بخش خصوصی به چرخه اقتصادی کشور دانست و گفت: دولت هیچگاه تاجر خوبی نبوده است، از این رو بهتر است دولت ناظر بر عملکرد بخش خصوصی باشد تا شاهد افزایش تولید ملی با سرمایه های خود مردم باشیم.


امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که خصوصی‌سازی و اجرای صحیح اصل 44 قانون اساسی لازمه تحقق حماسه اقتصادی در کشور است، ادامه داد: متأسفانه اجرای این قانون در سال های گذشته با نواقص و ایراداتی همراه بوده که باید اصلاح شود تا شاهد توزیع عادلانه ثرورت در سطوح مختلف باشیم.


آیت الله شبستری با بیان این‌که هر فعالیت اقتصادی باید تابعی از برنامه‌ریزی بلند مدت، میان مدت و کوتاه‌مدت باشد، تصریح کرد: تصمیمات لحظه‌ا‌‌ی و خلق‌الساعه در این چرخه جایی ندارد و موجب وارد آمدن خساراتی به مردم می شود، انتظار داریم دولت یازدهم در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی تکلیف مردم را روش کند.


وی با بیان این‌که هیچ سیاست اقتصادی بدون همکاری و تعامل بازار امکان پذیر و موفق نخواهد بود، گفت: هدفمندی یارانه‌ها نمونه‌ای در اجرای اصل 44 قانون اساسی بود، که نباید در اجرای این طرح موضوع سرمایه‌گذاری و صنعت فراموش می‌شد، بهتر یارانه های بخش تولید افزایش یابد، تا شاهد رونق فضای کسب و کار باشیم.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که هدفمندی یارانه‌ها تنها دادن 45 هزار تومان پول به مردم نیست، تصریح کرد: هدفمندی یارانه‌ها با محوریت صنعت و تولید باید باشد، انتظار ما از دولت یازدهم این است که ابتدا تدبیر لازم را داشته باشد، سپس نسبت به اجرای مرحله دوم این طرح اقدام کند.


همچنین محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در سخنانی از شفاف‌سازی و حذف پروسه‌های غیر ضروری، حمایت از سرمایه‌گذاری، مالیات، تسهیلات بانکی، الزام‌آور بودن اجرای قراردادها، آسان کردن نقل و انتقال پول به واسطه فعالیت بین‌المللی بانک‌ها، موارد زیرسازی از جمله شبکه حمل و نقل در تمام بخش‌ها در افزایش جایگاه ایران در جمع کشورهای اکو را لازم دانست./935/پ201/ج
 

ارسال نظرات