۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۱۸۶۱۲۱
امام جمعه آذرشهر:

عرضه‌ کتب حوزوی سبب رونق نمایشگاه کتاب تبریز شده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قره‌سید با بیان این‌که استقبال از کتب دینی نشان از تقید مردم آذربایجان به ارزش های اسلامی دارد، گفت: عرضه‌ کتب حوزوی رونق نمایشگاه کتاب تبریز را موجب شده است.
نمايشگاه کتاب

حجت‌الاسلام میرعلی اکبر قره‌‌سیدی، امام جمعه‌ آذرشهر در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که ارتقای میزان سطح مطالعه در جامعه با مؤلفه‌های مختلفی ارتباط مستقیم دارد، اظهار داشت: قیمت مناسب کتاب، محتوای غنی کتب انتشارات، توجه به ذائقه مخاطبان و مفید بودن از مهمترین عوامل این مسأله محسوب می شوند.


وی با بیان این‌که فروش کتب پرمخاطب با تخفیف‌های ویژه را از مهم‌ترین عوامل حضور کتاب در سبد خرید خانوارهای ایرانی دانست و تصریح کرد: اگر کتاب‌هایی که با اقبال عمومی رو به رو است، به صورت یارانه‌ای در اختیار اهالی فرهنگ و ادب قرار گیرد، به یقین رشد و اعتلای بینش و افکار دینی در جامعه خواهیم بود.


امام جمعه آذرشهر با تأکید بر این‌که همواره کتب دینی یکی از پرمخاطب‌ترین محصولات فرهنگی خانواده‌های ایرانی بوده است، افزود: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در ایام مختلف سال می تواند ضمن معرفی و ارایه تازه‌های نشر، در عرضه کتب دینی با تخفیف‌های قابل توجه نقشی ارزشمند داشته باشد.


حجت الاسلام قره‌سیدی با اشاره به این‌که عرضه‌ کتب حوزوی رونق نمایشگاه کتاب تبریز را موجب شده است، گفت: نمایشگاه کتاب تبریز همواره مطالبه‌ جدی حوزویان و دانشجویان در منطقه آذربایجان بوده و مکانی برای تبادل نظر و هم اندیشی علم‌آموزان به شمار می‌رود.


وی با بیان این‌که استقبال از کتب دینی نشان از تقید مردم آذربایجان به ارزش های اسلامی دارد، گفت: حضور پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی و همچنین استقبال گسترده دانش آموزان همزمان با ماه مهر امتیاز منحصر به فردی برای نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز است.


امام جمعه آذرشهر خواستار تداوم برگزاری چنین نمایشگاه هایی در مناسبت های مختلف شد و گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی نقش بسزایی در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی خواهد داشت، به شرطی که وضعیت معیشتی جامعه نیز مورد توجه متولیان حوزه فرهنگ جاعه باشد، چراکه قیمت برخی از کتب دینی خارج از عهده خانواده‌هاست.


گفتنی است، یازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از هفتم تا سیزدهم مهرماه از ساعت 10 صبح الی 20 در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی این شهر برپاست./935/ت302/س

ارسال نظرات